וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך עבדאללה: "ההנהגה הישראלית טומנת ראשה בחול"

לקראת השתתפותו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אמר מלך ירדן כי הקיפאון בין ישראל לפלסטינים מסכן את היציבות במדינתו וכי ממשלת ישראל מעמידה פנים כאילו אין בעיה

עבדאללה מלך ירדן התייחס היום (שלישי) לכוונה הפלסטינית לבקש הכרה בעצמאות מהאו"ם ולקיפאון במשא ומתן המדיני של הפלסטינים עם ישראל. עבדאללה אמר כי הדבר היחיד שמדאיג אותו באשר ליציבות הפוליטית במדינתו הוא הניסיון הפלסטיני להקים מדינה תוך שההנהגה הישראלית "טומנת את ראשה בחול".

"אם אנחנו לא נצליח להושיב את הישראלים והפלסטינים יחד בימים הקרובים, מה זה יאותת לגבי התהליך העתידי?", שאל המלך בראיון לעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" בניו יורק, אליה הגיע לקראת השתתפותו בעצרת הכללית של האו"ם. "אם חזרנו לנקודת ההתחלה, ואני חושב שחזרנו אחורה יותר מכך, תהיה לכך השפעה רעה על כולם", אמר עבדאללה.

עוד על הכרזת המדינה הפלסטינית:
נתניהו: "קורא לאבו מאזן לפתוח במו"מ ישיר בניו יורק"
אבו מאזן לנתניהו: אין טעם להיפגש ללא הצעה מוחשית
אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו”ם
עבדאללה מלך ירדן: "עתידנו חזק מזה של ישראל"

המלך הסביר כי בעבר עודדו אותו אמירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר לתהליך השלום, אבל כי נתניהו כשל "פעם אחר פעם" מלעמוד באמירותיו. "כל מה שראינו בשטח היה ההפך הגמור. ישנו תסכול גובר, משום שהם טומנים ראשם בחול ומעמידים פנים כאילו אין בעיה".

"האמריקאים מותשים מלנסות להחזיר את ישראל לשולחן המו"מ"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, השיב לפנות בוקר להצעתו של ראש הממשלה נתניהו להיפגש עמו בניו יורק, בשולי העצרת הכללית של האו"ם. "אפגש עם כל גורם ישראלי בכל עת", אמר בראיון לרשת FOX, "אך אין בכך תועלת, אם לא יהיה שום דבר מוחשי על הפרק".

אבו מאזן הזכיר שוב בריאיון כי כל משא ומתן חייב יהיה לכלול את הכרתה של ישראל בגבולות 67'. הוא סיפר, בנוגע לפנייתו לאו"ם, כי הוא הוא חש ש"אין דרך לקיים למשא ומתן". זאת, לדבריו, "מכיוון שהממשל האמריקאי, ובעיקר הנשיא אובמה, מותשים מהמאמצים להחזיר את נתניהו לשולחן הדיונים - הם פשוט לא מסוגלים לשכנע אותו לעצור את הבנייה בהתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully