וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: אובמה משפר מעמדו מול הרפובליקנים

15.9.2011 / 9:16

תוכנית המשרות החדשה הוסיפה 2% לשיעור התמיכה בנשיא, שעדיין זוכה, בסקר חדש של רויטרס ומכון Ipsos, לפער דו-ספרתי מול כל יריביו מהמפלגה הרפובליקנית, בקרב מצביעים רשומים

447 מיליארד דולר ליצירת משרות חדשות עשו את שלהם, לפחות מבחינת התמיכה הציבורית: עלייה קלה בשיעור שביעות הרצון של אזרחי ארצות הברית מהנשיא ברק אובמה, בעקבות פרסום תוכנית המשרות החדשה שלו בתחילת החודש - כך עולה מסקר סוכנות רויטרס ומכון Ipsos שפורסם הלילה (חמישי).

לפי הסקר, שיעור שביעות הרצון מאובמה עלה ל-47%, לעומת 45% בחודש אוגוסט. במשך השנה האחרונה, נע שיעור שביעות הרצון (approval rating) מאובמה בין 43% ל-56% (השיא אליו הגיע אחרי חיסולו של אוסמה בן לאדן).

עוד מהפוליטיקה האמריקאית:
מכה לאובמה: מחליף רפובליקני לחבר הקונגרס ווינר
ספר חדש על פיילין: "קוקאין וסטוץ עם כדורסלן"
פרי רק נכנס למרוץ הרפובליקני - ומוביל בגדול

בשאלה למי היית מצביע אם הבחירות לנשיאות היו נערכות היום, ממשיך אובמה להוביל על שני המועמדים הבולטים של המפלגה הרפובליקנית - מושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני ומושל טקסס ריק פרי. מול רומני, הנחשב למתון יחסית, מוביל אובמה עם 49% מול 43%, והפער אף גדל בקרב מצביעים רשומים - 51% מול 39% בלבד. מול פרי השמרן מוביל אובמה בפער אף יותר גדול, עם 50% מול 42%. גם כאן, גדל הפער ל-51% מול 39% כשמדובר במצביעים רשומים. יש לציין כי בין הרפובליקנים, מוביל פרי על רומני בסקרים האחרונים.

מול המועמדת הרפובליקנית הבולטת השלישית, מישל בכמן, מוביל אובמה בפער גדול מאוד, של 54% מול 36% בלבד. יש לציין כי למעט סקר אחד בתחילת יוני, שהעניק לרומני ניצחון דחוק על אובמה, ממשיך הנשיא להוביל באופן יציב על יריביו בסקרים הנערכים לקראת המרוץ לנשיאות.

בסקר השתתפו 1,134 מבוגרים אמריקאים, 932 מהם מצביעים רשומים. טעות הדגימה שלו היא 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully