וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלמי הכריז על הפסקת אש בדרום

ניר יהב

30.10.2011 / 11:07

לאחר יממה של סבב אלים, הודיע הג'יהאד האיסלמי כי הוא נענה לבקשת המצרים לכונן הפסקת אש עם ישראל. דובר הזרוע הצבאית של הארגון: השמירה על הפסקת האש תלויה בהתנהגותה של ישראל בשטח

אחרי לילה שבו נורו לעבר ישראל משטחי הרצועה 11 רקטות, הודיע הבוקר (ראשון) ארגון הג'יהאד האיסלמי כי "נענה למאמצים המצרים לכונן הפסקת אש" עם ישראל והבהיר כי הוא שומר לעצמו את הזכות להגיב על כל הסלמה עתידית. דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד, אבו אחמד, אמר כי השמירה על הפסקת האש "תלויה בהתנהגותה של ישראל בשטח". בישראל טרם הגיבו לדברים.

כיצד צריכה ישראל להגיב על הירי מעזה? הצביעו בפייסבוק

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:

בלילה: הירי לעבר יישובי הדרום נמשך; צה"ל שב ותקף בעזה
ירי בדרום: הלימודים וההפגנה בוטלו, אסור להתקהל
בעקבות הירי: גנץ הנחה את צה"ל להיערך להסלמה
בת זוג ההרוג מירי הגראד: "הספיק לומר שהוא אוהב"
פרשנות: ההסלמה בדרום - הקדמה למבצע גדול

הדובר אבו אחמד, הוסיף כי "האויב הציוני הוא מי שהתחנן לרגיעה לאחר ששילם מחיר כבד. פלוגות אל-קודס יצרו מאזן אימה מול ישראל ואילצה אותה להתחנן לרגיעה".

גורם פלסטיני המוגדר 'מהימן' צוטט באתר החדשות "פלסטין היום" המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי באמרו כי משעה 6:00 בבוקר מתנהלים מגעים בין דמשק, קהיר ועזה במטרה להחזיר את הפסקת האש לעזה. לדבריו, ישראל שיגרה שליח מיוחד לקהיר שביקש מהשלטונות המצרים לפעול להשבת הרגיעה. לטענתו, הג'יהאד האיסלמי סירב בהתחלה להצעה הישראלית שהוצגה על ידי המצרים להפסיק את האש ב-3:00 לפנות בוקר אולם לאחר התערבות נוספת של מצרים וממשלת חמאס בעזה, הושגה הסכמה להפסיק את האש בבוקר. לפי הגורם, לפלגים החמושים בעזה ובראשם הזרוע הצבאית של הג'יהאד יש זכות להגיב "על כל מתקפה ישראלית".

מוקדם יותר הבוקר מסרו גורמים רשמיים במצרים כי המאמצים להשגת הפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטינים בעזה נכשלו. עוד מסרו הגורמים כי ניסו להגיע להפסקת אש שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בשעה 3:00 לפנות בוקר, אך לא הצליחו להשיג הסכמה מהגורמים האחראים לירי הרקטות לעבר ישראל. יחד עם זאת, דובר צה"ל אישר הבוקר באופן רשמי, כי מתנהלים מגעים מתקדמים על ידי גורמים בינלאומיים להביא להפסקת אש.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס - הכחישה גם היא מוקדם יותר את הדיווחים לפיהם הגיעה להפסקת אש עם ישראל. "נמשיך להגיב על פשעי הכיבוש", הבהירה הזרוע. אבו אחמד, דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הזרוע מסרבת לרגיעה עם ישראל בשלב זה: "מטרתנו כעת היא להשיב תגובה כואבת וקשה לישראל. הבהרנו לכל המתווכנים הערבים והאירופים שאנו מסרבים בכל תוקף להפסקת אש כפי שהייתה קודם לכן, שכן ישראל הורגת מדי יום ביומו את בני עמנו ואת מנהיגיו. על כולם להבין שההתנגדות היא זו שתקבע מתי תיכון הפסקת אש ומתי היא תבוטל. ההתנגדות היא זו שתקבע את המציאות החדשה והיא זו שתגרום לישראל להתחנן להפסקת אש, כפי שקורה עכשיו".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully