וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לעבר יישובי הדרום נמשך; צה"ל שב ותקף בעזה

למרות דיווחים על הסכם הפסקת אש שהושג בין ישראל לפלסטינים, בתיווך מצרי, הירי לא פסק. ”כיפת ברזל” יירטה שתי רקטות גראד שנורו לעבר גן יבנה. צה"ל תקף שישה יעדי טרור בעזה

למרות הדיווחים על הסכם הפסקת אש שהושג בין ישראל לפלגים הפלסטינים בתיווך מצרי, נמשך גם הבוקר (ראשון) ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. מחצות ועד שעות הבוקר נורו לעבר יישובי הדרום 11 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה. שבע מהרקטות נורו לכיוון אשדוד, אשקלון וחבל לכיש. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או לנפגעים בנפש. עם זאת, בשל אזעקה שנשמעה באשקלון לקו בחרדה 13 בני אדם והם פונו לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי בעיר. בתוך כך, מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט שתי רקטות שנורו לכיוון גן יבנה.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
מת מפצעיו גבר שנפגע מרקטת גראד באשקלון
דיווח: ”הושגה הפסקת אש בדרום בתיווך מצרי”
ירי בדרום: הלימודים וההפגנה בוטלו, אסור להתקהל

גראד פגע סמוך למבנה באשדוד, אוקטובר 2011. אלברטו דנקברג
למעלה מ-30 רקטות ופצצות מרגמה נורו אמש. אשדוד, אמש/אלברטו דנקברג

במקביל, כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה שישה יעדי טרור ברצועת עזה. בצפון הרצועה הותקפו מנהרת טרור ושלוש עמדות שיגור, ובדרום הרצועה הותקפו שני מוקדי פעילות טרור. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהו פגיעות במטרות וכן זוהו פיצוצי משנה בחלק מהמטרות. עוד נמסר, כי "התקיפה מהווה תגובה למטח הירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. צה"ל לא יהסס לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד תושבי מדינת ישראל עד אשר ישוב השקט לאזור. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי תקיפות חיל האוויר גרמו לבהלה רבה בקרב תושבי רצועת עזה, וכי נגרם גם נזק לרכוש. עם זאת, לא דווח על נפגעים. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות כי ההפצצות אף גרמו לניתוק הזרם החשמלי במספר מוקדים.

גראד פגע במבנה בגן יבנה, אוקטובר 2011. אלברטו דנקברג
צוותי מד"א העניקו טיפול לכ-20 פצועים אמש/אלברטו דנקברג

כאמור, מוקדם יותר הלילה התקבלו דיווחים על הסכם הפסקת אש שהושג בין הצדדים בתיווך מצרי. בכירים מצרים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפסקת האש צפויה להתחיל בשעה 6:00 בבוקר. במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית, "מען", כי הפסקת האש תחל בשעה 3:00. מקורות פלסטינים יודעי דברי אישרו לסוכנות הידיעות כי הפסקת האש הושגה בתיווך מצרי.

למעלה מ-30 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה נורו אתמול לעבר יישובי הדרום. כתוצאה מנפילת רקטה באשקלון נפגע באורח קשה משה עמי, תושב העיר בן 56, אשר מאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים ברזילי בעיר. כמו כן, צוותים של מגן דוד אדום העניקו במהלך היום טיפול רפואי לכ-20 בני אדם ביישובים השונים, בהם מספר נפגעי גוף מרסיסים וכן נפגעי חרדה. דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי הכוחות "נערכים להמשך הפעילות במהלך הלילה, במידה והנפילות יימשכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully