וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "הושגה הפסקת אש בדרום בתיווך מצרי"

בכירים מצרים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפסקת האש בין ישראל לפלסטינים תחל בשעה 6:00 בבוקר. סוכנות הידיעות "מען" דיווחה מפי מקורות יודעי דבר כי הפסקת האש תחל כבר ב-3:00

ישראל והפלגים הפלסטינים הגיעו להסכמה על הפסקת אש בגזרה הדרומית, כך מסרו הלילה (ראשון) בכירים במצרים לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי הבכירים, הפסקת האש, שתחל בשעה 6:00 בבוקר, הושגה באמצעות תיווך מצרי. במקביל דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית, "מען", כי הפסקת האש תחל בשעה 3:00. מקורות פלסטינים יודעי דברי אישרו לסוכנות הידיעות כי הפסקת האש הושגה בתיווך מצרי.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
מת מפצעיו גבר שנפגע מרקטת גראד באשקלון
חיל האוויר תקף משגרי רקטות בעזה, שניים נהרגו
ירי בדרום: הלימודים וההפגנה בוטלו, אסור להתקהל
ההסלמה בדרום: נתניהו הנחה ”להגיב לכל ירי”

עוד דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית כי משלחת בכירים מטעם מפלגת האחים המוסלמים במצרים ביקרה אמש ברצועת עזה. לפי הדיווח, בראשות המשלחת עמד סגן מזכ"ל המפלגה, ג'ומעה אמין ואליו התלוו הבכירים מוחמד ווהדאן וחאזם מנצור. עוד דווח, כי את פניהם של חברי המשלחת קיבל בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, וכי במהלך הפגישה נידון, בין היתר, השלב השני בעסקת חילופי השבויים בין חמאס לישראל, במסגרתה שוחרר לפני כעשרה ימים גלעד שליט ובמקביל שוחררו 477 אסירים פלסטינים מבתי הכלא בישראל.

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, התייחס אמש (שבת) להסלמה שאירעה ביממה האחרונה בדרום ואמר כי "לא ברור מה יהיה אורך סבב ההסלמה והאם הוא יימשך יממה". בשיחה עם וואלה! חדשות, התייחס תא"ל מרדכי גם לתקיפות צה"ל ברצועת עזה, שכוונו כלפי חוליות משגרי הרקטות לעבר ישראל. "נכון לעכשיו, הג'יהאד האיסלמי ספג מכה קשה. עד כה יש להם עשרה הרוגים, ביניהם שייח' אחמד חליל, חבר המועצה הצבאית העליונה של הארגון, וכן מספר פצועים", אמר.

"כיפת ברזל לא תפקדה מסיבות טכניות"

כשנשאל מדוע מערכת "כיפת ברזל" לא תפקדה במהלך הירי לעבר אשדוד, השיב תא"ל מרדכי כי הסיבה לכך היא עניין טכני, "ולא נושא של כוח אדם מפעיל". לדבריו, במהלך דיון הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, עלה כי, בשלב זה, החמאס אינו שותף לירי לעבר ישראל. "אנחנו בוחנים באמצעים ישירים ועקיפים כיצד החמאס מתנהל ואיך הוא מנסה לבלום את הסבב", הסביר, "בשלב זה הנחה הרמטכ"ל לחזק את ההגנה וכן על הצבה מלאה של סוללות כיפת ברזל, גם בבאר שבע".

למעלה מ-30 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה נורו אתמול לעבר יישובי הדרום. כתוצאה מנפילת רקטה באשקלון נפגע באורח קשה משה עמי, תושב העיר בן 56, אשר מאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים ברזילי בעיר. כמו כן, צוותים של מגן דוד אדום העניקו במהלך היום טיפול רפואי לכ-20 בני אדם ביישובים השונים, בהם מספר נפגעי גוף מרסיסים וכן נפגעי חרדה. דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי הכוחות "נערכים להמשך הפעילות במהלך הלילה, במידה והנפילות יימשכו".

במקביל, מצה"ל נמסר כי כוחותיו תקפו אמש חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, אשר התכוננה לביצוע ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי זמן קצר קודם לכן, תקף כלי טיס של חיל-האוויר שתי חצובות שיגור חמושות בדרום הרצועה. זוהו פגיעות במטרות. ההערכה היא כי לפחות עשרה פעילי ג'יהאד נהרגו מתקיפות חיל האוויר, זאת בנוסף לחיסול חמישה מפעילי הארגון שביצעו את ירי הגראד לעבר אשדוד ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully