וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה בדרום: נתניהו הנחה "להגיב לכל ירי"

טל שלו, כתבתנו המדינית

30.10.2011 / 2:01

ראש הממשלה נתניהו מקבל עדכונים על הירי בדרום והורה להגיב על שיגורי הרקטות. שר החוץ אביגדור ליברמן הוסיף: "לא נספוג מטח אחר מטח ללא תגובה". משרדו ביקש מהאו"ם לגנות השיגורים

ראש הממשלה בנימין נתניהו עוקב אחר ההסלמה הביטחונית בדרום הערב (שבת) ומקבל עדכונים שוטפים. ההנחיה של נתניהו היא להגיב לכל ירי, אמרו הערב בלשכתו של ראש הממשלה, והזכירו את דבריו עם שחרור גלעד שליט, לפיהם ?מי שיחזור לעסוק בטרור - דמו בראשו?. ?זה תקף גם במקרה של ירי טילים על אוכלוסיית ישראל?, אמר גורם בסביבת נתניהו.

הסלמה בדרום - כותרות נוספות:
ירי בדרום: הלימודים וההפגנה בוטלו, אסור להתקהל
חיל האוויר תקף משגרי רקטות בעזה, שניים נהרגו
מת מפצעיו גבר שנפגע מרקטת גראד באשקלון

במקביל, שוחח נתניהו עם ראש עיריית אשקלון בני וקנין, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' וראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי וביקש מהם להעביר לתושבי הדרום את הערכתו על עמידתם האיתנה. הוא הבטיח להם כי התגובה הקשה של צה"ל, שפגע היום בשלוש חוליות משגרים, תהיה עוד יותר קשה במידת הצורך.

שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס למטח הרקטות הערב, ואמר כי "אם הירי על יישובי הדרום לא ייפסק, יהיו לכך השלכות בימים הקרובים. אנו לא מחפשים עימות עם הפלסטינים ולא רוצים לחמם את המצב, לא סתם אנו מתעקשים עם הפלסטינים על נושא הביטחון. היום ראינו את הסיבה. לא נספוג מטח אחר מטח ללא תגובה", אמר ליברמן במסיבת עיתונאים שקיים בסרייבו.

ליברמן הביע תקווה כי כבר הערב יתערבו מדינות שכנות בקהילה הבינלאומית והירי ייפסק. מנכ"ל משרדו, רפי ברק, הנחה הערב את השגריר באו"ם רון פרושאור להגיש אגרת מחאה למזכ"ל הארגון באן קי מון, בעקבות שיגור הרקטות מעזה, ולדרוש גינוי מפורש לירי של ארגוני הטרור. בהמשך צפויה ישראל להעביר דרישה דומה למספר מדינות מרכזיות. זאת על מנת ?שתושמע אמירה ברורה וחריפה מצד הקהילה הבינלאומית בגנות הירי נטול האבחנה על אזרחי ישראל?, כך לדברי דובר משרד החוץ, יגאל פלמור.

בעקבות ירי הגראד לעבר אשדוד ביום רביעי, פנה שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כבר ביום חמישי, בדרישה שיגנה את הירי, אך עד כה לא נרשמה כל תגובה. כעת, מדגישים בישראל, האו"ם והקהילה הבינלאומית צריכים להבין שהירי נמשך ומתבקשים לגנות את ?הירי חסר האבחנה על אזרחים חפים מפשע, שהוא בגדר פשע מלחמה?, אמרו בירושלים, ?צריך להשמיע כאן אמירה ברורה?. במשרד החוץ מתכוונים בהמשך לפנות למדינות נוספות באירופה, ארה?ב, אסיה ודרום אמריקה, בקריאה לגינוי הירי.

(עדכון ראשון: 20:50, 29.10.11)

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully