וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף משגרי רקטות בעזה, שניים נהרגו

מקורות פלסטינים דיווחו כי בתקיפה נפצעו גם שלושה בני אדם. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי לקחה אחריות לירי לעבר הדרום ואף פרסמה סרטון בו נראה שיגור חלק מהרקטות

צילום מסך

(צילום: יוטיוב, עריכת וידאו: טל רזניק)

ישראל מגיבה לירי לעבר יישובי הדרום: מקורות פלסטינים דיווחו אמש (שבת) כי שני בני אדם נהרגו ושלושה נוספים נפצעו, אחד מהם באורח קשה, כתוצאה מתקיפה של חיל האוויר באזור רפיח. המקורות דיווחו, כי כלי טיס ישראלי שיגר טיל לעבר חוליית חמושים השייכת לפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, ששהו באזור מסגד אל-אחסאן במזרח העיר רפיח בדרום הרצועה. בתקיפה ליד חאן יונס נפצעה גם ילדה פלסטינית באורח קל.

זמן קצר לאחר מכן דיווחו המקורות כי חיל האוויר ביצע שתי תקיפות גם באזור מרכז הרצועה וכתוצאה מכך נפצע באורח בינוני חמוש פלסטיני, פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי. לפי הדיווח, כלי טיס ישראלי שיגר טיל לעבר אזור אבו הדאף שבמרכז הרצועה וכתוצאה מכך נפצע הפעיל. בתקיפה נוספת ירה חיל האוויר טיל לעבר אזור אחר במרכז הרצועה אך לא היו נפגעים. עדי ראייה דיווחו כי מסוקים ישראלים חגים בשמי הרצועה.

ירי לעבר הדרום - כותרות אחרונות
מטח רקטות נורה לעבר הדרום, שני בני אדם נפצעו
ירי בדרום: הלימודים וההפגנה בוטלו, אסור להתקהל
גראד התפוצץ ליד אשדוד, צה"ל תקף 3 יעדים בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור פגיעת אחת הרקטות באשדוד, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצה"ל נמסר כי כוחותיו תקפו אמש חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, אשר התכוננה לביצוע ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי זמן קצר קודם לכן, תקף כלי טיס של חיל-האוויר שתי חצובות שיגור חמושות בדרום הרצועה. זוהו פגיעות במטרות.

הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, הודיעה אמש בתגובה לחיסול פעילי הג'יהאד האיסלמי, כי הפלגים החמושים בעזה יגיבו לחיסולים. "דם חללינו לא יישפך לשווא. נגיב בכל הכוח העומד לרשותנו", אמר דובר הזרוע, אבו עאסף.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל קודס, נטלה אחריות לשיגור הרקטות, זאת בתגובה לפעולת צה"ל אתמול בצהריים בה הפציץ חיל האוויר חולייה של הג'יהאד איסלמי בדרום רצועת עזה. לפחות חמישה פלסטינים נהרגו בהפצצה, שכוונה אל יעד מזרחית לחאן יונס. בנוסף להרוגים נפצעו בתקיפה 15 בני אדם, מהם ארבעה באורח קשה. בהודעה שפרסמה הזרוע הערב נאמר כי הירי מהווה "תגובה ראשונית" לחיסול וכי ישראל תשלם מחיר יקר.

הזרוע אף פרסמה סרטון קצר שבו מוצג משגר רב-קני, שבאמצעותו שיגרה הזרוע חמש רקטות לעבר ישראל. זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש במשגר מסוג זה. מהמשגר, המוצב על טנדר, הוצאו זה אחר זה במהירות רבה חמישה טילי גראד לעבר ישראל.

בכיר הג'יהאד האיסלמי, השייח' חאלד אל-בטש, אמר לאתר החדשות הפלסטיני "פלסטין היום", כי הגיע הזמן לנקום בישראל על הריגתם של אנשי הזרוע הצבאית של הארגון. "הטבח הציוני לא יעבור בשתיקה. ישראל הרגה בדם קר את דמם של מפקדי פלוגות אל-קודס. כל האפשרויות עומדות בפני הלוחמים שלנו. פלוגות אל-קודס מחויבות להגיב מיידית על הפשע הברברי נגד בני עמנו". הג'יהאד האיסלמי הודיע, כי עד כה שיגר במהלך הערב לעבר ישראל 12 טילי גראד, 8 רקטות ושתי פצצות מרגמה.

עם זאת, יש גורמים פלסטינים שדווקא מנסים לצנן את הלהבות. נביל אבו רודיינה, דוברו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא אמש לישראל להפסיק את ההסלמה ברצועת עזה. "אני קורא לישראל שלא לנצל את המצב בכדי לפתוח במלחמה חדשה על עזה", אמר.

(עדכון ראשון: 21:24, 29.10.11)

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully