וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראד התפוצץ ליד אשדוד, צה"ל תקף 3 יעדים בעזה

בתגובה לירי רקטת גראד לעבר ישראל, הפציצו מטוסי צה"ל ברצועת עזה, אולם לפי שעה הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים או נזק משמעותי למבנים. הערכה: חוליה עצמאית ירתה לעבר ישראל

מתחמם בגזרה הדרומית: כלי-טיס של חיל האוויר ביצעו לפנות בוקר (חמישי) תקיפה נרחבת ברצועת עזה, במסגרתה הופצצו שלושה יעדים במרכזה?, ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרומה?. זאת בתגובה לירי רקטת גראד לעבר ישראל אמש. דובר צה"ל מסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות, וכי כלי הטיס נחתו בשלום לבסיסם. לפי שעה, הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים או על נזק משמעותי למבנים.

כאמור, אמש סמוך לשעה 23:00 נשמעה אזעקה ביבנה, בגדרה, ברחובות, בנס ציונה ובאשדוד, ולאחר מכן, רקטת גראד התפוצצה בשטח פתוח באזור מיושב ליד אשדוד. כמה תושבים דיווחו כי לקו בחרדה משמיעת הפיצוץ. כוחות ביטחון גדולים יצאו לשטח לסרוק אחר שרידי הרקטה. במקביל, פעלו צוותי רפואה לאתר פצועים או נזקים לרכוש. בצה"ל אמרו כי רקטה אחת בלבד התפוצצה, וכי לא אותרו נפילות נוספות.

ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, אמר הבוקר לגלי צה"ל, כי "אנשים התקשרו מכל מקום, עדיין לא רגילים אצלנו כאן לאזעקות. אנחנו צריכים להתרגל לתסריט הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים התקשרו מכל מקום, עדיין לא רגילים אצלנו כאן לאזעקות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים כי מי שביצע את הירי היא חוליה עצמאית שאינה קשורה באופן ישיר לארגון כזה או אחר. היורים, כך על פי הערכות, ניסו לפגוע במטרה ביטחונית באזור נפילת הרקטה, כפי שניסו לעשות בעבר.

לקראת יישום השלב השני בעסקת שליט ההערכה במערכת הביטחון הייתה שיישמר השקט ברצועת עזה, על מנת שלא לשבש את התהליך. גורמי מודיעין בצה"ל מנסים לרר את זהות המשגרים. שר הביטחון, אהוד ברק, קיבל דיווחים אודות האירוע והמתרחש בשטח. גורמים במערכת הביטחון העריכו שמי שעומד מאחורי שיגור הרקטה הן חוליות טרור שלא סרות למרותו של חמאס. עם זאת, הם אמרו כי חמאס "אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה" ונושא בהשלכות לירי המתבצע משטחה.

לפני כשבועיים, רקטת קסאם התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. נגרם נזק קל למבנה ביישוב בשטחי המועצה, אך לא היו נפגעים. גם בסוף החודש שעבר, שוגרה רקטת קסאם מעזה ונחתה בשטחים שמצפון לרצועה. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק. קודם לשיגור נשמע אזעקה ביישובים הסמוכים.

מטען חבלה בגוש עציון

מוקדם יותר אתמול, מטען חבלה התפוצץ סמוך לכלי רכב צבאי שהיה בסיור סמוך לכניסה הצפונית של ההתנחלות אפרת שבגוש עציון. בתקרית לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לרכב. כוחות צבא גדולים הגיעו למקום ופתחו בסריקות אחר מניחי המטען. למקום האירוע הגיעו גם חבלנים על מנת לאסוף פרטים אודות מטען החבלה ומורכבותו.

המקרה אירע בכביש הגישה לאפרת העובר בפאתי הכפר חירבת עלייה. מדובר באזור של מוסכים הנמצאים בבעלות פלסטינית ואשר רבים מתושבי האזור נוהגים להשתמש בשירותיהם. גורמי ביטחון אמרו כי מדובר "באירוע חריג שלא נראה כמותו בגוש עציון בשלוש השנים האחרונות".

עוד באותו נושא:
מטען התפוצץ סמוך לסיור צה"ל בגדה, אין נפגעים
מטען התפוצץ ליד כוח צה"ל בעזה, רקטה נפלה בדרום

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully