וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בדרום: הלימודים וההפגנה בוטלו, אסור להתקהל

בבאר שבע, אשדוד וגן יבנה החליטו לא לקיים היום לימודים, עקב הירי בדרום. מפיקוד העורף נמסר כי אין לקיים התקהלויות של למעלה מ-500 בני אדם בטווח של 40 קילומטרים מהרצועה

ראשי הרשויות בבאר שבע, אשדוד וגן יבנה החליטו אמש (שבת) שלא לקיים היום לימודים בשל מטח הרקטות במסגרת ההחלטה בוטלו הלימודים גם באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. ראשי הרשויות והצוותים הבכירים נמצאים בקשר ישיר עם פיקוד העורף כדי לבחון את המשך שגרת החיים באזור. התושבים באזור עוטף עזה התבקשו להישאר סמוך למרחבים מוגנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התושבים באזור עוטף עזה התבקשו להישאר סמוך למרחבים מוגנים. אשדוד, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הירי הכבד גרם גם לביטולה של ההפגנה נגד יוקר המחיה שתוכננה להתקיים אמש בבאר שבע כחלק מחידוש המחאה החברתית ברחבי הארץ. ההפגנה בוטלה לאחר שפיקוד העורף אסר על התקהלויות והתכנסויות של מעל 500 בני אדם בשטח פתוח או סגור, ביישובים עד קו ה-40 קילומטרים מרצועת עזה, כולל הערים: באר שבע, אשקלון, אשדוד, גן יבנה ויבנה. כמו כן, רענן פיקוד העורף את הנחיות הבטיחות ומסר כי בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב מוגן ולהישאר בתוכו במשך 10 דקות.

הירי החל מוקדם יותר הערב, ועד כה נפלו שש רקטות גראד באזור אשדוד וגן יבנה ופצצת מרגמה אחת באזור המועצה האזורית אשכול. התפוצצות הרקטה בגן יבנה הובילה לפציעתו של אדם אחד שנפצע באורח קל עד בינוני מפגיעת רסיסים. האיש יצא לחצר עם הישמע האזעקה כדי לקרוא לבנו ששיחק בחוץ, ואז נפגע. נזק נגרם גם לביתו. שתי נערות נוספות נפגעו בעת שרצו למרחב המוגן בביתן: האחת, צעירה בת 18 מעדה בעת שרצה ונחבלה בגפיים ואילו אחותה בת ה-15 לקתה בחרדה. השתיים טופלו במקום על ידי צוותים של מגן דוד אדום.

במטח השני, מאוחר יותר, פגעה רקטה בסמוך לבניין מגורים בעיר וכתוצאה מכך נפגע אדם אחד באורח קל עד בינוני, שני בני אדם נוספים נפגעו משאיפת עשן וכ-30 בני אדם נוספים לקו בחרדה. מספר כלי רכב עלו באש בעקבות התפוצצות הרקטה, וכוחות הביטחון בודקים כעת האם היא הכילה חומר מתלקח שגרם לבעירה.

שתיים מתוך הרקטות פגעו באזור אשדוד, ואחת מהן פגעה בבית ספר בעיר. רקטת גראד נוספת נפלה בשטח המועצה האזורית מרחבים, לאחר שככל הנראה כוונה לעבר באר שבע. הרקטה פגעה ברפת באחד המושבים, אך לא היו נפגעים. רקטה נוספת ששוגרה לעבר העיר יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל". שלוש פצצות מרגמה נוספות נפלו בשטח המועצה האזורית אשכול. לא ידוע על נפגעים במקרים אלה.

(עדכון ראשון: 19:28, 29.10.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully