וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "לא ברור מה יהיה אורך סבב ההסלמה"

30.10.2011 / 1:50

תא"ל יואב (פולי) מרדכי התייחס לאירועים האחרונים בגזרה הדרומית ואמר כי הג'יהאד האיסלמי "ספג מכה קשה". הוא הסביר כי מערכת "כיפת ברזל" לא תפקדה במהלך הירי "מסיבות טכניות"

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, התייחס אמש (שבת) להסלמה שאירעה ביממה האחרונה בדרום ואמר כי "לא ברור מה יהיה אורך סבב ההסלמה והאם הוא יימשך יממה". בשיחה עם וואלה! חדשות, התייחס תא"ל מרדכי גם לתקיפות צה"ל ברצועת עזה, שכוונו כלפי חוליות משגרי הרקטות לעבר ישראל. "נכון לעכשיו, הג'יהאד האיסלמי ספג מכה קשה. עד כה יש להם עשרה הרוגים, ביניהם שייח' אחמד חליל, חבר המועצה הצבאית העליונה של הארגון, וכן מספר פצועים", אמר.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
מת מפצעיו גבר שנפגע מרקטת גראד באשקלון
חיל האוויר תקף משגרי רקטות בעזה, שניים נהרגו
ירי בדרום: הלימודים וההפגנה בוטלו, אסור להתקהל

גראד פגע במבנה בגן יבנה, אוקטובר 2011. אלברטו דנקברג
למעלה מ-30 רקטות ופצצות מרגמה נפלו בשטח ישראל. גן יבנה, אמש/אלברטו דנקברג

כשנשאל מדוע מערכת "כיפת ברזל" לא תפקדה במהלך הירי לעבר אשדוד, השיב תא"ל מרדכי כי הסיבה לכך היא עניין טכני, "ולא נושא של כוח אדם מפעיל". לדבריו, במהלך דיון הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, עלה כי, בשלב זה, החמאס אינו שותף לירי לעבר ישראל. "אנחנו בוחנים באמצעים ישירים ועקיפים כיצד החמאס מתנהל ואיך הוא מנסה לבלום את הסבב", הסביר, "בשלב זה הנחה הרמטכ"ל לחזק את ההגנה וכן על הצבה מלאה של סוללות כיפת ברזל, גם בבאר שבע".

הוא הוסיף כי הרמטכ"ל הנחה גם לבטל את הלימודים היום בכל היישובים הנמצאים במרחק של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה, וכן להימנע מהתקהלויות המוניות. "בהיבט ההתקפי", לדבריו, "אנו נערכים גם להמשך ירי הרקטות ונערכים לסכל כל ניסיון שכזה". תא"ל מרדכי התייחס לאפשרות כי ירי הרקטות וההסלמה בגזרה יפגעו בשלב השני של שחרור האסירים במסגרת עסקת שליט, ואמר כי "אין קשר בין השניים".

גראד פגע סמוך למבנה באשדוד, אוקטובר 2011. אלברטו דנקברג
רכבים שנפגעו מירי הרקטות. אשדוד, אמש/אלברטו דנקברג

יצוין, כי המצרים וגורמים בינלאומיים נוספים החלו לקיים הידברות עם החמאס כדי להרגיע את השטח ולברר האם הארגון מתכוון להצטרף למתקפת הרקטות לעבר ישראל. כמו כן, בצה"ל מעריכים כי הנהגת הג'יהאד האיסלמי לא אישרה את שיגור הרקטות ביום רביעי וכן אתמול בצהריים לעבר ישראל.

למעלה מ-30 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה נורו אתמול לעבר יישובי הדרום. כתוצאה מנפילת רקטה באשקלון נפגע באורח קשה משה עמי, תושב העיר בן 56, אשר מאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים ברזילי בעיר. כמו כן, צוותים של מגן דוד אדום העניקו במהלך היום טיפול רפואי לכ-20 בני אדם ביישובים השונים, בהם מספר נפגעי גוף מרסיסים וכן נפגעי חרדה. דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי הכוחות "נערכים להמשך הפעילות במהלך הלילה, במידה והנפילות יימשכו".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully