וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במצרים: נכשלנו במאמץ להפסיק הירי מעזה

30.10.2011 / 8:32

בניגוד לדיווחים לפיהם הושגה הפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטינים בעזה, הודיעו גורמים רשמיים במצרים, שתיווכו במאמצים להפסקת הירי, כי נכשלו. דובר צה"ל: מתנהלים מגעים מתקדמים

המאמצים להשגת הפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטינים בעזה נכשלו, כך מסרו הבוקר (ראשון) גורמים רשמיים במצרים לסוכנות הידיעות AP. עוד מסרו הגורמים כי ניסו להגיע להפסקת אש שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בשעה 3:00 לפנות בוקר, אך לא הצליחו להשיג הסכמה מהגורמים האחראים לירי הרקטות לעבר ישראל. יחד עם זאת, דובר צה"ל אישר הבוקר באופן רשמי, כי מתנהלים מגעים מתקדמים על ידי גורמים בינלאומיים להביא להפסקת אש.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס - הכחישה גם היא את הדיווחים לפיהם הגיעה להפסקת אש עם ישראל. "נמשיך להגיב על פשעי הכיבוש", הבהירה הזרוע. אבו אחמד, דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הזרוע מסרבת לרגיעה עם ישראל בשלב זה: "מטרתנו כעת היא להשיב תגובה כואבת וקשה לישראל. הבהרנו לכל המתווכנים הערבים והאירופים שאנו מסרבים בכל תוקף להפסקת אש כפי שהייתה קודם לכן, שכן ישראל הורגת מדי יום ביומו את בני עמנו ואת מנהיגיו. על כולם להבין שההתנגדות היא זו שתקבע מתי תיכון הפסקת אש ומתי היא תבוטל. ההתנגדות היא זו שתקבע את המציאות החדשה והיא זו שתגרום לישראל להתחנן להפסקת אש, כפי שקורה עכשיו".

הודעות אלו הן בניגוד לדיווחים שהחלו לפנות בוקר, על פיהם ישראל והפלגים הפלסטינים הגיעו להסכמה על הפסקת אש בגזרה הדרומית, לאחר תיווך מצרי. על פי הדיווח, הפסקת האש הייתה צפויה להיכנס לתוקפה בשעה 6:00 בבוקר. במקביל דיווחה הלילה סוכנות הידיעות הפלסטינית, "מען", כי הפסקת האש שהושגה תחל בשעה 3:00 לפנות בוקר.

מקורות פלסטינים אמרו הבוקר לאתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" כי לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ניהלה במהלך הלילה שיחות עם בכירי המודיעין המצרי וביקשה מהם לפעול להפסקת ההסלמה ברצועת עזה. "ישראל ביקשה באופן רשמי מהמודיעין המצרי לקיים מגעים עם הג'יהאד האיסלמי בדמשק ובעזה כדי שזה יפסיק לירות רקטות לעבר ישראל ובתמורה ישראל תפסיק את פעולותיה בעזה. הג'יהאד טרם הגיב לבקשה המצרית", הוסיפו.

עוד באותו נושא:
הירי לעבר יישובי הדרום נמשך; צה"ל שב ותקף בעזה
מת מפצעיו גבר שנפגע מרקטת גראד באשקלון

במקביל: גראדים, קסאמים ופצצות מרגמה

בתוך כך, ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום נמשך לאורך הלילה וגם במהלך הבוקר. מחצות ועד שעות הבוקר נורו לעבר יישובי הדרום 11 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה. שבע מהרקטות נורו לכיוון אשדוד, אשקלון וחבל לכיש. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או לנפגעים בנפש. עם זאת, בשל אזעקה שנשמעה באשקלון לקו בחרדה 13 בני אדם והם פונו לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי בעיר. בתוך כך, מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט שתי רקטות שנורו לכיוון גן יבנה.

במקביל, כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה שישה יעדי טרור ברצועת עזה. בצפון הרצועה הותקפו מנהרת טרור ושלוש עמדות שיגור, ובדרום הרצועה הותקפו שני מוקדי פעילות טרור. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהו פגיעות במטרות וכן זוהו פיצוצי משנה בחלק מהמטרות. עוד נמסר, כי "התקיפה מהווה תגובה למטח הירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. צה"ל לא יהסס לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד תושבי מדינת ישראל עד אשר ישוב השקט לאזור. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

הג'יהאד האיסלמי הזהיר הבוקר את פעילי הזרוע הצבאית שלו מתקיפות ישראליות שעלולות להיות במהלך היום. בהודעה שפרסם הארגון הוא קרא לפעילי הזרוע הצבאית לגלות עירנות וזהירות מפני כלי טיס ישראלים החגים בשמי רצועת עזה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי תקיפות חיל האוויר גרמו לבהלה רבה בקרב תושבי רצועת עזה, וכי נגרם גם נזק לרכוש. עם זאת, לא דווח על נפגעים. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות כי ההפצצות אף גרמו לניתוק הזרם החשמלי במספר מוקדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully