וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הירי: גנץ הנחה את צה"ל להיערך להסלמה

30.10.2011 / 9:12

במקביל לירי הנמשך מרצועת עזה, צה"ל מאשר כי מתנהלים מגעים רשמיים מצד גורמים בינלאומיים להביא להפסקת אש בדרום. הערכה: הרקטה בשבוע שעבר ציינה את יום חיסולו של פתחי שקאקי

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מסייר הבוקר (ראשון) באזור הדרום ומקיים הערכות מצב בנוגע להתרחשויות לאורך רצועת עזה. לדברי גורם צבאי, הרמטכ"ל גנץ הנחה להכין "מדרגות פעולה" ולהתכונן לאפשרות של תרחישי קיצון. במקביל, דובר צה"ל תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי אישר באופן רשמי, כי מתנהלים מגעים רשמיים מתקדמים מצד גורמים בינלאומיים להביא להפסקת אש ולרגיעה באזור הדרום.

עוד באותו נושא:
הירי לעבר יישובי הדרום נמשך; צה"ל שב ותקף בעזה
פרשנות: ההסלמה בדרום - הקדמה למבצע גדול
גורמים במצרים: נכשלנו במאמץ להפסיק הירי מעזה

ביקור הרמטכ"ל בני גנץ בפיקוד דרום, אוגוסט 2011. דובר צה"ל
גנץ הנחה להכין "מדרגות פעולה" ולהתכונן לאפשרות של תרחישי קיצון. גנץ/דובר צה"ל

בתוך כך, בפיקוד דרום העריכו הבוקר כי הרקטה שירה ארגון הג'יהאד האיסלמי בשבוע שעבר לעבר אשדוד, נועדה לציין את יום השנה ה-16 לחיסולו של מייסד הארגון, פתחי שקאקי.

כיצד צריכה ישראל להגיב על הירי מעזה? הצביעו בפייסבוק

למרות הדיווחים על הסכם הפסקת אש שהושג בין ישראל לפלגים הפלסטינים בתיווך מצרי, נמשך גם הבוקר ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. מחצות ועד שעות הבוקר נורו לעבר יישובי הדרום 11 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה. שבע מהרקטות נורו לכיוון אשדוד, אשקלון וחבל לכיש. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או לנפגעים בנפש. עם זאת, בשל אזעקה שנשמעה באשקלון לקו בחרדה 13 בני אדם והם פונו לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי בעיר. בתוך כך, מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט שתי רקטות שנורו לכיוון גן יבנה.

במקביל, כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה שישה יעדי טרור ברצועת עזה. בצפון הרצועה הותקפו מנהרת טרור ושלוש עמדות שיגור, ובדרום הרצועה הותקפו שני מוקדי פעילות טרור. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות במטרות וכן זוהו פיצוצי משנה בחלק מהמטרות. עוד נמסר כי "התקיפה מהווה תגובה למטח הירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. צה"ל לא יהסס לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד תושבי מדינת ישראל עד אשר ישוב השקט לאזור. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully