וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מודה: "נכשלנו בטיפול ברעש ביום הראשון"

ראש ממשלת טורקיה הודה כי ממשלתו כשלה בסיוע לנפגעים ב-24 השעות הראשונות, אך הבהיר כי "כעת המצב כמעט לגמרי בשליטה". הוא תקף בחריפות את התקשורת שביקרה את תפקודו: "סילוף והונאה"

לוקח אחריות אישית: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הודה היום (רביעי) כי ממשלתו נכשלה בטיפול ברעש האדמה שהיכה השבוע במזרח המדינה, לפחות ביממה הראשונה. "אני מודה שנכשלנו בהתחלה, ב-24 השעות הראשונות", אמר ארדואן בישיבה של מפלגתו, "מפלגת הצדק והפיתוח" - כך דיווח אתר האינטרנט של העיתון הטורקי "זמאן". עם זאת, הוסיף ארדואן כי "נכון לעכשיו, המצב כמעט לגמרי תחת שליטה".

רעידת אדמה בטורקיה - סיקור מקיף בוואלה!:
טורקיה: חולצה אחרי 3 ימים - ולקתה בדום לב
בעקבות בקשת טורקיה: מטוס סיוע ישראלי ימריא היום
ליברמן על הסיוע לטורקיה: "אין קשר לפוליטיקה"
אחרי יומיים: תינוקת בת שבועיים הוצאה מההריסות
זו העת לעזור / בועז ביסמוט

רג'פ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת תורכיה נושא דברים בכנס של מפלגתו באנקרה, אוקטובר 2011. רויטרס
"כל המדינה מאוחדת בעקבות הרעש". ארדואן נואם היום בכינוס מפלגתו, על רקע דיוקנו ודיוקן מייסד האומה הטורקית, אתאטורק/רויטרס

למרות הודאתו בכישלון, המשיך ארדואן ומתח ביקורת חריפה על אמצעי התקשורת בטורקיה, שמיהרו לבקר את הממשלה על הגעתם המאוחרת של כוחות ההצלה לאזור האסון. "סוכנויות הידיעות וערוצי הטלוויזיה מסלפים את העובדות פעמים רבות", אמר. אין סיבה להונות את הציבור. אני מסביר לכם מה באמת קרה. סיוע בהיקף שלושה מיליון לירות טורקיות נשלח לאזור. הסכום הזה הוגדל לעשרה מיליון היום. כל המדינה מאוחדת בעקבות הרעש".

מניין ההרוגים - 461

עוד הוסיף ארדואן כי הסהר האדום הטורקי שיגר 17,836 אוהלים לאזור. "זה יותר ממספיק עבור הקורבנות", הבהיר, אך הוסיף כי לא כל הציוד פוזר ביעיליות בין הנזקקים, בגלל "בעיות בתיאום". עוד הוסיף כי לאזור האסון נשלחו כבר 60 מבנים ארעיים ו-66,760 שמיכות. לאחר שטורקיה הסכימה אמש לראשונה לקבל סיוע בינלאומי, צפויים להגיע לאזור עוד מבנים ארעיים רבים, בין היתר מישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אזרחים מחפשים את חפציהם בבניינים שקרסו ברעידת האדמה בעיר ואן, מזרח טורקיה, 26 באוקטובר 2011. רויטרס
תושבים מחפשים בין הריסות ביתם בעיר ואן, הבוקר/רויטרס

"לצערי, יש מבקרים שמנסים להשתמש בסיטואציות כאלו לשם רווח פוליטי", הוסיף. "זה מכוער. יש מדינה ויש ממשלה ויש מוסדות, והם עושים כל שביכולתם לנוכח האסון הזה. אלו הזוכרים את רעידת האדמה הגדולה של 1999 (במערב המדינה) יודעים שאז הממשלה נכשלה ובכלל לא הגיעה לאזור האסון. היום, יותר מרבע מהשרים נמצאים במקום, ומתכננים כיצד להתמודד עמו".

עוד אמר ארדואן, כי מניין ההרוגים הגדול נזקף בין היתר לחובת בנייה שלא לפי התקנים, שגרמה להתמוטטות מבנים רבים. הוא הוסיף כי טורקיה "עדיין לא למדה מספיק מנזקי רעידות אדמה קודמות על הסכנות שבבנייה ברמה ירודה", ואף אמר שפעולתן של חברות בנייה בלתי אחראיות מקבילה ל"רצח".

חילוץ מרעידת האדמה בתורכיה, אוקטובר 2011. רויטרס
עוד פצוע מובל מההריסות לבית החולים, אתמול בעיירה ארסיס/רויטרס

לדברי ארדואן, מניין ההרוגים העדכני ברעש עומד על 461, מהם לא פחות מ-63 מורים בבתי ספר. מוערך כי מניין ההרוגים ימשיך ויטפס בימים הקרובים, היות שמאות בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully