וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הסיוע לטורקיה: "אין קשר לפוליטיקה"

שר החוץ התייחס להחלטתה של ישראל להיענות לבקשה הטורקית לסייע בפגעי רעידת האדמה, ואמר כי "כשמדינה סובלת מרעידת אדמה, מפרידים בין הדברים לחלוטין". היום יצא מטוס עם מבנים יבילים

"אין הרבה קשר בין יחסים פוליטיים לאסונות טבע" – כך הבהיר (רביעי) היום שר החוץ, אביגדור ליברמן, על רקע החלטתה של ישראל לסייע לטורקיה בטיפול בפגעי רעש האדמה החזק שפקד את המדינה, במסגרתה ייצא בצהריים מטוס ראשון ובו מבנים ארעיים לטובת אלו שאיבדו את בתיהם באסון. ליברמן אמר את הדברים בראיון לגל"צ. לדבריו, "תמיד נהיה מוכנים להעמיד כל סיוע אפשרי. כשמדינה סובלת מרעידת אדמה, אנחנו מפרידים בין הדברים לחלוטין". עם זאת, ליברמן התייחס לאפשרות שהיחסים בין אנקרה וירושלים יתחממו, ואמר כי "יש אינטרסים משותפים בין טורקיה לישראל. צריך לזכור שרוב מדינות העולם מתנהלות לפי אינטרסים ולא על פי סולם ערכים אלטרואיסטי, מנותק מהמציאות. לפי האינטרסים, יש לא מעט מהמשותף בין טורקיה וישראל, ולא מעט ניגודים בין טורקיה לאירן".

רעידת האדמה בטורקיה - כותרות אחרונות
בעקבות בקשת טורקיה: מטוס סיוע ישראלי ימריא היום
נתניהו טילפן לארדואן, הביע תנחומיו על פגעי הרעש
אחרי יומיים: תינוקת בת שבועיים הוצאה מההריסות

רעידת אדמה בתורכיה, אוקטובר 2011. רויטרס
טורקיה הסכימה לקבע סיוע. מוקד הרעש בטורקיה/רויטרס

אמש פנתה טורקיה לישראל בבקשה לקבלת סיוע בפגעי רעידת האדמה, שבה נהרגו עד כה . בשלב זה פנו הטורקים לישראל בבקשה שתסייע במתן פתרונות מגורים ארעיים לאלו שאיבדו את בתיהם בעקבות הרעש. לצד ישראל, הסכימה כעת טורקיה לקבל סיוע בינלאומי מעוד 30 מדינות, לאחר שעד אתמול סירבה לקבל עזרה מבחוץ, והסתפקה בצוותים שהגיעו מיד לאחר האסון מאירן ומאזרבייג'ן השכנות, וכן מבולגריה.

ליברמן התייחס גם למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ואמר כי "אם אבו מאזן יתפטר זו ברכה" וכי הוא "אחד המכשולים הגדולים לשלום". "הוא הקריב את האינטרסים של הפלסטינים לטובת האג'נדה הפרטית שלו", אמר ליברמן, "הוא אינו איש של שלום, הוא נלחם על מיקומו בהיסטוריה ונלחם להשיג לעצמו שגשוג כלכלי". לדבריו, אבו מאזן בהתקשר לגורמי ביטחון בזמן מבצע עופרת יצוקה, "וביקש מהם להמשיך במבצע ולהפיל את חמאס".

ליברמן לא הסתיר גם את התנגדותו לעסקה שנחתמה עם מצרים בנוגע להחזרתו של הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, העצור בקהיר באשמת ריגול למוסד. "אנחנו צריכים לשחרר את האסירים שלנו כמו במבצע אנטבה ולא להיכנס למשא ומתן", הבהיר, "אנחנו מעבירים מסר לא נכון וקשה לי לקבל את העובדה שאזרח תמים, אולי קצת נאיבי, נוסע להזדהות עם האביב הערבי. לא מדובר במרגל ולא בסוכן. אנחנו נאלצים לשלם מחיר על מנת לשחררו". לדבריו, "אני חושב שאנחנו חייבים לקבוע גישה עקרונית והיא חייבת להתמקד בזה שאנחנו לא משלמים שום מחיר עבור אזרחים תמימים שנעצרים ללא סיבה ולא מנהלים משא ומתן עם ארגוני טרור". הוא הוסיף כי לא שוחח עם הוריו של גלעד שליט, נעם ואביבה, אך בירך על שובו של גלעד. עם זאת, אמר "אני חושב שהיינו צריכים להחזירו בדרך אחרת".

הוא התייחס גם לדיווחים לפיהם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרגל, שוקלת מחדש את מכירת צוללת "דולפין" חדשה לישראל, בעקבות כעסה על אישור הבנייה בהתנחלויות. "שום כעס מצד מדינאים במערב אירופה כלפינו אינו מוצדק. ישראל לא מהווה מכשול לשלום וגם לא ההתיישבות ביהודה ושומרון", אמר שר החוץ, "כל השנים מאז הסכמי אוסלו כל הממשלות בנו גם ביהודה ושומרון וגם בירושלים. מעולם לא הייתה קריאה כזאת מצד אבו מאזן, להקפיא את הבנייה בהתנחלויות כתנאי למשא ומתן. רק לאחר הקמת הממשלה הנוכחית נתקלנו לראשונה בדרישה כזאת. גם כשהקפאנו את הבנייה למשך 10 חודשים לא הייתה התקדמות במשא ומתן. אין הבטחה שאם נעביר את הריבונות ביהודה ושומרון לפלסטינים לא נראה יותר קסאמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully