וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו טילפן לארדואן, הביע תנחומיו על פגעי הרעש

טל שלו, כתבתנו המדינית

25.10.2011 / 0:05

לראשונה מאז החלטת טורקיה להוריד את דרג היחסים בין המדינות, שוחחו ראשי הממשלה ביניהם. נתניהו הציע שוב את עזרת ישראל לטיפול באסון, ארדואן הודה לו. ביום ראשון שוחח פרס עם גול

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר אמש (שני) לראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בכדי להביע את תנחומיו על ההרוגים ברעידת האדמה שפקדה אתמול את דרום-מזרח המדינה, בה נהרגו 279 בני אדם. נתניהו חזר על הצעת הסיוע הישראלי לטיפול בזירת האסון ולחילוץ הנפגעים. ארדואן הודה לנתניהו על השיחה, ועל הצעת העזרה. עם זאת, לפי שעה, טורקיה ממשיכה לסרב להצעות הסיוע של ישראל, כמו גם של מרבית מדינות העולם, וברית נאט"ו.

מדובר בשיחה הראשונה בין שני המנהיגים מאז החלטת אנקרה להוריד את רמת הדרג הדיפלומטי בארצה, על רקע המשבר הדיפלומטי בין המדינות בעקבות ההשתלטות שייטת 13 על המשט הטורקי לעזה בשנה שעברה, שהסתיימה במותם של תשעה פעילים טורקים.

הקרע בין אנקרה וירושלים - כותרות אחרונות
פרס הציע סיוע לנשיא טורקיה: ”משתתפים בצערכם”
הרעש בטורקיה: ישראל נערכת להוצאת משלחת חילוץ
”טורקיה תבקש מהאינטרפול צווי מעצר לחיילי המשט”

ביום ראשון שוחח נשיא המדינה, שמעון פרס, עם נשיא טורקיה, עבדוללה גול, ואמר לו כי "מדינת ישראל משתתפת בצערכם בעקבות רעידת האדמה שגבתה קורבנות מבני עמך. אני מדבר כאדם, כיהודי וכישראלי שזוכר ומודע היטב לעומק היחסים ההיסטוריים בין שני העמים שלנו וממקום זה אני משגר בשם העם כולו תנחומים למשפחות הנספים . בעת קשה זו, מדינת ישראל מוכנה להגיש כל סיוע שיידרש בכל מקום ברחבי טורקיה ובכל עת".

לפני כשבועיים הלכה לעולמה טנזיל ארדואן, אמו של ראש הממשלה הטורקי. נתניהו שיגר אז איגרת למקבילו הטורקי, בה ביקש "להשתתף בצערו הכבד של ארדואן, ולהעביר את תנחומיו על האב הכבד לכל בני משפחתו". גם נשיא המדינה פרס שלח אגרת משלו לארדואן, בה נכתב כי "הידיעה על פטירת אמך האהובה התקבלה בצער רב. מניסיוני האישי אני מכיר את תחושת היגון העמוק המלווה את ההתייתמות ואת העצב חסר הגבולות על שאיבדת. אנא קבל את תנחומיי העמוקים ואת רגשי ההזדהות בתקופת אבל זו. מי ייתן ואמך תנוח על משכבה בשלום ויבורך זכרה".

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully