וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסים? פרס ונתניהו ניחמו את ארדואן

טל שלו, כתבתנו המדינית

10.10.2011 / 0:11

שני הבכירים הישראלים ניחמו את ראש ממשלת טורקיה על מות אמו בהמלת משרד החוץ. על פי אחד הדיווחים, בלשכת ארדואן ראו במהלך "התפתחות חיובית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

התחממות ביחסים? נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו הביעו בימים האחרונים תנחומים בפני ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, על מות אמו טנזיל, ביום שישי. הראשון למנחמים היה ראש הממשלה ששלח ערב יום הכיפורים אגרת תנחומים למקבילו הטורקי. באגרת ביקש נתניהו להשתתף "בצערו הכבד של ארדואן וכן ביקש להעביר את תנחומיו על האבל הכבד לכל בני משפחתו".

אמש (ראשון) שלח נשיא המדינה אגרת משלו לראש ממשלת טורקיה והביע את תנחומיו על מות אמו של ארדואן. "הידיעה על פטירת אמך האהובה התקבלה בצער רב", כתב פרס, "מניסיוני האישי אני מכיר את תחושת היגון העמוק המלווה את ההתייתמות ואת העצב חסר הגבולות על שאיבדת. אנא קבל את תנחומיי העמוקים ואת רגשי ההזדהות בתקופת אבל זו. מי ייתן ואמך תנוח על משכבה בשלום ויבורך זכרה".

עוד כתבות בנושא:
ארדואן פרץ בבכי בהלוויית אמו באיסטנבול
ארדואן: ישראל מאיימת בנשק גרעיני על שכנותיה
ארדואן בירך את יהודי ארצו: "שנה טובה ופוריה"

במשרד החוץ אישרו כי בימים האחרונים התקיימו דיונים סביב הדרך המתאימה להבעת תנחומים על מות אמו של ארדואן. משרד החוץ היה שותף בדיונים ובהמלצות אבל אחרי שהתקבלה החלטה עקרונית כן להביע תנחומים, הנשיא פרס החליט בעצמו על אופן ומהות התנחומים שיימסרו. בערוץ 2 דווח כי גורמים בלשכת ארדואן התייחסו לשיחה כאל התפתחות חיובית בקשרים שבין המדינות.

מדובר בשיחות הראשונות בין בכירים בין שתי המדינות מאז פרסום דו"ח פאלמר שבדק את אירועי המשט לעזה במאי 2010. היחסים בין שני המנהיגים ידעו עליות ומורדות כאשר התקרית הזכורה ביותר אירעה בינואר 2009 כשראש הממשלה הטורקי נטש בזעם דיון בכנס דאבוס לאחר שהנשיא הגן על פעולות צה"ל במבצע עופרת יצוקה.

ארדואן עצמו לא הצליח לעצור שלשום את הדמעות כאשר אמו, טנזיל ארדואן, שהלכה לעולמה בבוקר יום שישי בגיל 88, הובאה למנוחות באיסטנבול. ארדואן, שחיבה עמוקה שררה בין לבין אמו המנוחה, תועד במהלך ההלוויה כשהוא מזיל דמעות על קברה של אמו. בהלוויתה נכחו גם נשיא טורקיה, עבדוללה גול, חברים בפרלמנט הטורקי ובכירים מדיניים נוספים. ארדואן האם מתה בבית החולים "מדיפול" באיסטנבול, בו אושפזה במשך כשבוע לאחר שסבלה מדלקת בכיס המרה, כאבי בטן וחום גבוה. ב-1 באוקטובר היא עברה ניתוח לכריתת כיס המרה, וביום שישי חלה הידרדרות במצבה.

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully