וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: ישראל מאיימת בנשק גרעיני על שכנותיה

ראש ממשלת טורקיה סגר את הנעשה במזרח התיכון בריאיון למגזין טיים, בהם יחסיו עם אסד, אחמדינג'אד ואובמה. כהרגלו, הוא לא ויתר על הזדמנות לשגר איומים מרוזמים, והפעם לאירופה

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אומר כי אנקרה וירושלים "מסכימות שלא-להסכים בנוגע לנושאים מסויימים", ומגדיר מנגד את יחסי מדינתו עם ארצות הברית כטובים מאוד - ובייחוד את היחסים עם הנשיא ברק אובמה. את הדברים אמר ארדואן בראיון למגזין האמריקני "טיים", במדור "עשר שאלות".

כאשר נשאל לגבי בקשתה של הרשות הפלסטינית להכריז על עצמה כמדינה, אמר ארדואן כי "מועצת הביטחון של האו"ם צריכה להגיד 'כן' לדרישה הלגיטימית של העם הפלסטיני". לדבריו, "אם יש דבר אחר שצריך לעלות לדיון כרגע, הרי ששתי המדינות צריכות לדון בו". כמו כן, הוא אמר כי "למועצת הביטחון היו יותר מ-89 החלטות שכללו עיצומים בנוגע לישראל, אך אף אחת מהן לא יצאה לפועל. כשמדובר במדינות אחרות, מטילים סנקציות בקלות". לדבריו, אם אותם עיצומים אכן היו מיושמים, הרי ש"הסכסוך הישראלי-פלסטיני היה נפתר לפני זמן רב".

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן נואם בפני הפרלמנט הטורקי. רויטרס
ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן נואם בפני הפרלמנט הטורקי/רויטרס

שאלה נוספת שהופנתה לראש ממשלת טורקיה הייתה בנוגע למשט לעזה, שפגע "פגיעה עמוקה ביחסים בין ישראל לטורקיה", כניסוח השאלה. ארדואן התבקש להתייחס להשלכות התקרית, ולהעריך מה יידרש כדי לשקם את היחסים. הוא חזר על אמירתו לפיה כל עוד ישראל מסרבת להתנצל על הרג "תשעת הטורקים שאיבדו את חייהם", לשלם פיצויים למשפחות הנספים ולהסיר את הסגר מעזה, "לא תחול כל נורמליזציה בין שתי המדינות".

על היחסים עם סוריה: אסד אינו ידיד יותר

בנוסף, נשאל ארדואן לגביו יחסיו עם הנשיא בשאר אסד, שהתערערו בשל המהומות בסוריה. "בלתי אפשרי לשמר יחסי ידידות עם מנהיגים - לכאורה – אך כאלה שתוקפים את בני עמם, יורים בהם, ומשתמשים בטנקים", אמר ראש ממשלת טורקיה. כשנשאל ארדואן אם יש לו עצה לאירן ולארצות הברית, כדי לסייע לשתי המדינות לשבור את הקיפאון המדיני ביניהן, הוא השיב תשובה מתגרה למדי: "למרות שלאירן אין נשק גרעיני, מניחים שיש לה נשק גרעיני, ולכן מחרימים אותה מלכתחילה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"הרשו לי לשאול", ביקש ארדואן, "האם ישראל נתונה תחת איום - או שמא המדינות שמסביבה הן שמאוימות? [הרי] לישראל יש נשק גרעיני". בתגובה, נשאל ארדואן מדוע הסכים להתקין מכ"מ של נאט"ו בשטח מדינתו, שמכוון, באופן ברור, להתריע מפני טילים שישוגרו מאירן. "מדובר בחלק ממחויבות שלנו לנאט"ו", פטר את השאלה. "רק לפני כמה רגעים דיברתי עם הנשיא אחמדינג'ד, והוא לא טרח לשאול אותי בנושא", הבהיר.

אחד מהנושאים הרגישים ביותר שלגביהם נשאל ראש ממשלת טורקיה היה שאיפתו לצרף את מדינתו לאיחוד האירופי. לאחרונה איימה אנקרה להחרים את הארגון אם קפריסין תמונה לנשיא התורנית שלו. כמו כן, רמז שלשום ארדואן כי גרמניה מממנת בעקיפין את המחתרת הכורדית - איום שיכול לפגוע פגיעה קשה בסיכוייה של טורקיה להתקבל לאיחוד, שכן גרמניה היא החברה הבכירה באיחוד. "אנחנו עדיין נחושים [להתקבל לאיחוד האירופי] ואף מנהיג באיחוד לא יהיה לנצח", אמר. "טורקיה מתחזקת ככל שחולף הזמן, ומצבן של מדינות רבות באירופה נהיה ברור", סיכם בצורה מעורפלת.

עוד על ראש ממשלת טורקיה
ארדואן: בגרמניה מממנים את המחתרת הכורדית
קטטה בין פמליית ארדואן למאבטחי עצרת האו"ם
וטוען: טורקיה מסוכסכת עם כולם, לא רק עם ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully