וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: גרמניה מעלימה עין מהזרמת כספים לכורדים

טורקיה מאשימה את גרמניה במתן חסות עקיפה לארגונים שמלבינים הון עבור המחתרת הכורדית, וארדואן טוען שזו לא הפעם הראשונה. ההאשמות מסכנות את הסיכוי לקבלת טורקיה לאיחוד האירופי

לאחר שהאשימה טורקיה את אירן על "תמיכה במורדים", כעת היא מאשימה את גרמניה בהעלמת עין מארגונים הפועלים בשטחה, ושמזרימים כספים למחתרת הכורדית. כך מדווח הערב (ראשון) אתר האינטרנט של ה"זמאן" הטורקי. לפי הדיווח, אנקרה יידעה את גרמניה על העברות הכספים, אך ברלין עומדת בסירובה לעצור אותן. טרם נמסרה תגובה גרמנית לדיווח.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בביקור במקדוניה, ספטמבר 2011. AP
ארדואן במקדוניה. התקבל בברכה על ידי הקהילה הכורדית הגדולה במדינה/AP

בסוף השבוע בא ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, למקדוניה. במטוס, הוא שוחח עם עיתונאים, ואמר להם כי הוא מוטרד מכך שלגרמניה יש "היסטוריה בעייתית" של סיוע ל-PKK (מפלגת הפועלים של כורדיסטן). ארדואן טען שישנם סכומי כסף שמוזרמים ל-PKK דרך פלג נוסף שלו, הנקרא KCK, שכמה מבכיריו נמצאים תחת חקירה זה זמן רב. הוא סירב לנקוב בשם הארגון הגרמני שמזרים את הכסף לכורדים, אך אמר כי יש "ארגונים נוספים" שפועלים בדרך זו, ומלבינים תרומות תמימות, לכאורה, כדי לממן טרור. ההאשמות עלולות לסכן עוד יותר את הסיכוי שטורקיה תתקבל לאיחוד האירופי. גרמניה, שטרם הגיבה לדיווח, היא בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על סיכויי קבלתה של טורקיה לארגון.

בין היתר, פירט ארדואן אודות כמה חקירות המתבצעות בנושא. הוא הסביר כיצד "נעלמו" כספים שהוזרמו למועצות מקומיות - שחבריהם היו קשורים ל-KCK - ושהיו אמורים לממן מיזמים לשיפוץ תשתיות. "שלחנו 17 מיליארד לירות למחוז הקארי, ועדיין כל הביוב זורם לרחובות", התלונן. גם שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, טען היום כי "ארגונים זרים" מממנים קבוצות טרור בארצו. לפני שיצא לביקור באוקראינה, שוחח השר עם כתבים, ואמר להם כי טורקיה מצפה מכולם שינקטו זהירות, ויבחינו מתי פעולות אזרחיות יוצרות תנאים לביסוס טרור. עם זאת, הוא ציין כי גם ארגונים מחוץ לגרמניה מממנים את הכורדים בטורקיה.

עוד בנושא
פיגוע באנקרה - שלושה נהרגו, והכורדים חשודים
ארה"ב תשלים מסוקים טורקים שאבדו במערכה
טורקיה הסתכסה גם עם קפריסין, בנושא הגז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully