וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 3 נהרגו ממכונית תופת ליד משרד ארדואן

15 בני אדם נפצעו בפיצוץ העז, ליד בית ספר כקילומטר מלשכת ראש הממשלה, ונגרם נזק רב. דיווחים סותרים בתקשורת הטורקית: ייתכן שהרקע לאירוע פלילי, המשטרה עצרה חשודים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, הטלוויזיה הטורקית; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

כלי רכב, ככל הנראה מיניבוס, התפוצץ הבוקר (שלישי) באנקרה בירת טורקיה, ליד בית ספר תיכון הנמצא כקילומטר ממשרדו של ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן. לפי דיווחי התקשורת הטורקית, כתוצאה מהפיצוץ נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 15, בהם שלושה באורח קשה. נזק רב נגרם למבנים וחנויות בסביבה, ושש מכוניות עלו באש.

גורמים ברשויות הטורקיות אישרו כי הגורם לפיצוץ, בשכונת קיזיליי בעיר, היה מטען חבלה שהוטמן בתוך כלי הרכב. מנגד, גורמים אחרים טענו כי מכל גז נזרק על מכונית וגרם לפיצוץ. המשנה לראש הממשלה, בולנט ארינק, צוטט בערוצי הטלוויזיה באומרו כי לפי המידע שבידי הרשויות, מדובר במכונית תופת, והרקע לפיגוע הוא פלילי - אולם עד כה לא התקבל אימות לכך. כמו כן, השתנו במהלך היום כמה פעמים הדיווחים על מספר הנפגעים - בתחילה דווח על שני הרוגים, לאחר מכן הודיעו הרשויות כי אין הרוגים כלל, ולבסוף נקבע כי שלושה נהרגו.

עוד מטורקיה:
אמש: בשל התרעה על פצצה, נדחה נאום נשיא טורקיה בברלין
טורקיה מאיימת על קפריסין: סטי"לים ילוו חיפושי גז
החזון הטורקי: "יחד עם מצרים, ננהיג את האזור"
האסונות של ארדואן - מסוכסך עם כל השכנים

זירת פיצוץ מכונית תופת, אנקרה בירת טורקיה, 20 בספטמבר 2011. רויטרס
זירת הפיצוץ. המשטרה אישרה כי הוא נגרם על ידי מטען חבלה/רויטרס

ברשתות הטלוויזיה בטורקיה שודרו תמונות מהמקום, בהן נראה ענן עשן גדול מיתמר לשמיים וכלי רכב עולים באש. המשטרה המקומית סגרה את אזור הפיצוץ, מחשש לפיגועים נוספים.

עוד לפי דיווחי התקשורת הטורקית, לאחר הפיגוע עצרה המשטרה באנקרה שני אנשים החשודים במעורבות בו. איום הטרור על טורקיה הומחש אתמול, כשנאום מתוכנן של הנשיא עבדוללה גול בברלין נדחה בגלל התרעה על פצצה.

בחודשים האחרונים חלה הסלמה בעימות בין הממשל המרכזי בטורקיה לכורדים במדינה. המחתרת הכורדית PKK ביצעה באחרונה כמה פיגועים בולטים בהם נהרגו עשרות טורקים, בהם פיגוע בו נהרגו 11 אנשי צבא ביוני האחרון. בתגובה, החל צבא טורקיה במתקפה נרחבת נגד מוקדי ה-PKK במזרח המדינה וגם בצפון עירק - שם ערכו מטוסי חיל האוויר הטורקי גיחות הפצצה רבות, בהן נהרגו לפחות 100 כורדים, בהם גם נשים וילדים.

עדכון ראשון: 11:33

זירת פיצוץ מכונית תופת, אנקרה בירת טורקיה, 20 בספטמבר 2011. רויטרס
עשן עולה ממוקד הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully