וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התרעה על פצצה: נדחה נאום נשיא טורקיה בברלין

20.9.2011 / 4:45

בצל התחממות העימות הטורקי-כורדי: המשטרה בבירה הגרמנית פינתה אולם באוניברסיטת הומבולדט לאחר שנתקבל איום לפגיעה בעבדוללה גול ובמאזיניו. מחוץ לקמפוס הפגינו פעילים פרו-כורדים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)


משטרת ברלין פינתה אמש (שני) את אחד האולמות באוניברסיטת הומבולדט שבבירה הגרמנית, בשל התרעה שהתקבלה מפני פצצה שהוטמנה במקום. נשיא טורקיה, עבדוללה גול, היה אמור לנאום במקום, וגם הוא היה בין המפונים הרבים. בחקירה ראשונית עלה כי פעילים פרו-כורדים עמדו מאחורי האיום.

עוד על העימות הטורקי-כורדי
האסונות של ארדואן - בהם המאבק עם הכורדים
חתונת דמים: מורדים כורדים פתחו באש בהילולה טורקית
דו"ח: כך מתעמרת טורקיה בתומכי הכורדים

נשיא טורקיה עבדוללה גול ורעייתו באוניברסיטת הומבולדט בברלין. רויטרס
נשיא טוריקה עבדוללה גול ורעייתו היירוניסה באוניברסיטת הומבולדט/רויטרס

לאחר שעתיים התגלה כי מדובר בהתרעת שווא, וגול הורשה לחזור לאולם. בגרסה מצומצם של הנאום, שנשא גול בפני קהל קטן יותר משתכנן, אמר הנשיא הטורקי כי ישנם אנשים שרצו לסכל את בואו לברלין. לדבריו, כשאותם "אנשים" שמעו כי אין בכוונתו לחזור בו, הם החליטו לאיים בפיגוע. "לעולם לא ניכנע לטרור", אמר גול, "כל ארגון שמאיים בהטמנת פצצה הוא ארגון טרור", הצהיר מפורשות. עוד הוא סיפר בתחילת נאומו כי תחנת טלוויזיה כורדית קראה לצופיה במהלך היום לשבש את ביקורו באוניברסיטה.

דובר ממשטרת ברלין אמר כי קציניו התייחסו להתרעה ברצינות רבה, למרות שהאיום נמסר טלפונית וכי ההודעה עצמה לא הייתה ברורה לחלוטין. מחוץ לקמפוס הפגינו נגד בואו של הנשיא הטורקי לגרמניה 50 בני אדם. המפגינים הניפו שלטים התומכים במחתרת - "מפלגת הפועלים הכורדית" (PKK) ובמנהיגה הכלוא - עבדולה אג'לאן.

העימות הטורקי-כורדי עתיק היומין התחמם מאוד מחדש בחודשים האחרונים, כששדה המערכה מתמתח גם לצפון עירק, שם מסתתרים רבים מלוחמי ה-PKK. בימים אלו פועלים מטוסי קרב טורקיים ללא הרף במרחב האווירי העירקי. לפחות 100 כורדים נהרגו שם, על פי דיווחי הטורקים עצמם, בגל הפצצות נרחב שהחל בעקבות הפיגוע הגדול האחרון במזרח טורקיה, ב-14 ביולי, בו נהרגו 11 חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully