וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון הטורקי: "יחד עם מצרים, ננהיג את האזור"

בראיון ל"ניו יורק טיימס", הסביר שר החוץ דאווט אולו כי מצרים מחליפה את שתי הידידות לשעבר שסרחו, ישראל וסוריה: "נהיה יחד ציר של כוח, לא נגד אף אחד - אלא למען דמוקרטיה אמיתית"

טורקיה ומצרים יד ביד - ההנהגה המשותפת של המזרח התיכון החדש. זהו החזון שפרש אמש (ראשון) שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, בראיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס". מצרים, הסביר, נבחרה להיות שותפתה של טורקיה להנהגה, לנוכח בידודן הבינלאומי הגובר של שתיים מבעלות בריתה המסורתיות באזור, שאליהן הפנתה באחרונה עורף - ישראל וסוריה.

דאווט אולו נחשב לאדריכל מדיניות החוץ הטורקית בתקופת כהונתו של ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, שבמסגרתה הפכה טורקיה לאחד ה"שחקנים" המובילים בעולם המוסלמי. את הראיון לעיתון העניק עם הגעתו לניו יורק, שם ישתתף בכינוס עצרת האו"ם. "טורקיה נמצאת במרכז העניינים של הכל", סביר בגאווה.

עוד על טורקיה:
טורקיה מאיימת: נקפיא יחסים עם האיחוד האירופי
טורקיה: "לא זקוקים לתיווך אמריקאי עם ישראל"
האסונות של ארדואן - מסוכסך עם השכנים
מדוע הסתבך ארדואן עם "האחים המוסלמים" במצרים?

ראש המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים, מוחמד חוסיין טנטאווי, מארח את ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, קהיר, 13 בספטמבר 2011. Amr Nabil, Pool, AP
ברית "מהים השחור עד אגן הנילוס". ארדואן מתקבל השבוע שעבר בקהיר על ידי ראש המועצה הצבאית העליונה, מוחמד חוסיין טנטאווי/AP, Amr Nabil, Pool

בנושא ישראל, הבהיר דאווט אולו כי היא "האשמה היחידה" בהתמוטטות היחסים בינה לטורקיה, ואילו לגבי סוריה, ציין כי הנשיא בשאר אסד "שיקר לעמיתיו בטורקיה", אחרי שהעניקו לו "הזדמנות אחרונה" להציל את עצמו באמצעות עצירת הדיכוי האלים של ההתקוממות נגדו.

טורקיה ומצרים - שם ביקר באחרונה ארדואן והתקבל בכבוד מלכים - הן שתיים מהמדינות החזקות והמאוכלסות במזרח התיכון. לדברי דאווט אולו, שני הכוחות הללו יכולים ליצור יחד "ציר כוח" בימים בהם ההשפעה האמריקאית באזור נחלשת. "זה מה שאנחנו רוצים", הבהיר. זה לא יהיה ציר נגד אף מדינה אחרת - לא ישראל, לא אירן, אבל זה יהיה ציר של דמוקרטיה, דמוקרטיה אמיתית. ציר של שתי המדינות הגדולות באזור, מצפונו לדרומוט, מהים השחור ועד אגן הנילוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully