וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הסתבך ארדואן עם "האחים המוסלמים" במצרים?

ניר יהב

14.9.2011 / 20:14

למרות שהתקבל באהדה בעת ביקורו במצרים, זוכה ארדואן לביקורת מצד התנועה על דבריו בשבח חילוניות מצרים. מהתנועה נמסר כי דבריו הם "התערבות בוטה ובלתי מקובלת" בעניינים פנימיים

לאחר שהתקבל על ידם בכבוד מלכים במצרים, זכה היום (רביעי) ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לביקורת מצד תנועת "האחים המוסלמים" המצרית. מה שהכעיס את "האחים המוסלמים" היו דברים שאמר ארדואן בראיון לערוץ טלוויזיה מצרי, לפיהם הוא מקווה שמצרים תהיה מדינה חילונית שבה כל אזרח יבחר אם להיות דתי או לא.

ביקור ארדואן במצרים - כותרות אחרונות
אבו מאזן נפגש עם ארדואן: "תודה על תמיכתך בפלסטין"
ארדואן בדרך לקהיר: "כבוד חשוב מידידות עם ישראל"
ארדואן בקהיר: "ישראל תשלם על מעשי הטרור שלה"

דובר תנועת "האחים המוסלמים", מחמוד רזלאן, אמר כי דבריו של ארדואן בעניין חילוניות המדינה המצרית הינם התערבות "בוטה ובלתי מקובלת" בעניינים הפנימיים של מצרים. לדברי רזלאן, המצב בטורקיה שונה לגמרי מהמצב במצרים: "בטורקיה קיימת חובה לאמץ אורח חיים חילוני. במצרים המצב שונה, ולכן משטר כזה לא מתאים לנו".

"רג'פ טייפ ארדואן אינו אדם חילוני אלא מוסלמי", העיד על עצמו ראש ממשלת טורקיה בראיון. "יחד עם זאת, ארדואן הוא ראש ממשלה של מדינה חילונית. אני פונה לבני עם המצרי – אל תחששו מהחילוניות. מדינה חילונית אין משמעה מדינה ללא דת, אלא מדינה שיש בה חופש דת ויכולת לאפשר לכל אזרח לחיות לפי אמונתו. במדינה חילונית לא כולם חייבים להיות חילוניים".

אתמול דווקא הגיעו מאות מתומכי התנועה אל שדה התעופה בקהיר כדי לקבל את פניו של ארדואן. הם הריעו לו, שיבחו אותו ואף כינו אותו "סלאח א-דין". היום כאמור השתנה הטון כלפי ראש ממשלת טורקיה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully