וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בדרך לקהיר: "כבוד חשוב מידידות עם ישראל"

ניר יהב

13.9.2011 / 0:36

על רקע ביקורו במדינות ערב ובראשן מצרים, הבטיח ראש ממשלת טורקיה לרדוף אחר ישראל בזירה המשפטית הבינלאומית. עם זאת, ארדואן הבהיר כי פניו לא למלחמה

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול (שלישי) לעיתון הקטארי "א-שרק" לקראת ביקורו במצרים, טוניסיה ולוב כי "ישראל נכשלה בקריאת השינויים באזור. היא חשבה שהיא מעל החוק". ארדואן אמר עוד כי אין "שום ערך" לדו"ח פאלמר והבטיח לרדוף אחר ישראל בזירה המשפטית הבינלאומית: "נטפל בישראל במוסדות הבינלאומיים כדי להסיר את המצור ולפצות את משפחות הרוגי המרמרה".

מתיחות ביחסים בין ישראל לטורקיה - כותרות אחרונות:

על רקע המשבר עם ישראל: ארדואן מבקר במצרים
"IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל"
נשיא טורקיה: ישראל כפוית טובה ומהווה נטל
ברק: טורקיה אינה אויב, הגל הזה יעבור

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. AP
"נטפל בישראל במוסדות הבינלאומיים כדי להסיר את המצור". ארדואן/AP

ארדואן, שמבקש לגבש ציר אסטרטגי חדש עם מצרים, הוסיף בראיון לעיתון הקטארי כי "כבודו של העם הטורקי והדם שלו יקרים לנו מהידידות עם ישראל". יחד עם זאת הבהיר ארדואן כי אין שום כוונה להיכנס למלחמה עם ישראל: "לא דיברתי על מלחמה עם ישראל, אלא שלחנו את ספינות המלחמה שלנו על מנת להגן על ספינותינו בים".

שלשון פרסמה סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" קטעים נוספים מהראיון שהעניק ארדואן בשבוע שעבר לרשת "אל-ג'זירה", בו איים כי אניות קרב טורקיות ילוו כל כלי שיט טורקי בדרכו לעזה. על פי הקטעים החדשים שפורסמו, ארדואן אמר בראיון בין היתר כי הפעולה הישראלית לעצירת המשט לעזה הייתה "עילה למלחמה", אולם טורקיה "החליטה ברוחב לבה לנהוג בסבלנות" ולהימנע מתגובה צבאית.

בתוך כך, המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון שב ותקף את הממשל באנקרה. במהלך נאומו בכנס הבינלאומי ה-11 של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה שלשום, אמר השר יעלון כי "תהליך ההקצנה של טורקיה וניסיונה להגביר את השפעתה החריפו מאז החלטתו של ארדואן לצדד בחמאס ולתמוך בו באופן אקטיבי על ידי אי מניעת יציאתה של המרמרה לכיוון חופי עזה. סירובו של ארדואן להכיר בכישלונו הדיפלומטי על פי דו"ח פאלמר הוביל אותו להסלמה נוספת".

יעלון הוסיף כי "על אף שהדו"ח מבקש מישראל להביע חרטה על אבדן חיים אך לא להתנצל, לשלם אך לא לפצות, וכן קובע כי הסגר על עזה חוקי, ארדואן ממשיך להתעקש על התנצלות ופיצויים ואף מדבר על מהלכים כלכליים, דיפלומטיים וצבאיים. אין לנו אינטרס לדרדר את היחסים עם טורקיה ואנחנו מודאגים כי הגישה הזו תעודד את ארגוני הטרור. לכן, אנחנו קוראים לארדואן לשנות כיוון".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 22:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully