וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: טורקיה אינה אויב, הגל הזה יעבור

לדברי שר הביטחון, "כבוד באזור הזה הוא מאוד חשוב, אבל אני ממליץ שהוא לא יבלבל אותנו ויגרום לבטן להשתלט על השכל". ברק גם שב והביע צער על "אובדן חיים" בהשתלטות צה"ל על הספינה "מאווי מרמרה"

"טורקיה אינה עומדת להפוך לאויב של ישראל, ואין לנו שום עניין להפוך את טורקיה לאויב". כך הבהיר הבוקר (חמישי) שר הביטחון אהוד ברק, לאחר הצהרות לוחמניות שהשמיע אתמול ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. בראיון לקול ישראל אמר ברק כי הוא משוכנע, כי ניתן יהיה להתגבר על המחלוקת בין שתי המדינות, שהחריפה לאחר פרסום דו"ח ועדת פאלמר על המשט לעזה. לדבריו, "בסופו של דבר, הגל הזה יעבור".

המשבר עם טורקיה - כותרות אחרונות
נתניהו: "צדקת הדרך היא נכס אסטרטגי של ישראל"
ארדואן: "לא חשוב המחיר, איש לא ידרוך על כבודנו"
נספח צה"ל בטורקיה שב לארץ: "עד שהמצב יירגע"
זה מה שנשאר: יחסי ישראל-טורקיה - תמונת מצב

שר הביטחון הצהיר, כי טורקיה וישראל הן שתי המדינות החשובות ביותר במזרח התיכון, ואין להעלות את המחלוקת ביניהן "על ראש שמחתנו". "הבעיות הן סוריה ואירן - ולא טורקיה", אמר ברק. הוא הוסיף, כי "כבוד באזור הזה הוא מאוד חשוב, אבל אני ממליץ שהוא לא ישתלט על כל התמונה ולא יבלבל אותנו ויגרום לבטן להשתלט על השכל".

שר הביטחון גם התייחס להשתלטות צה"ל על הספינה הטורקית "מאווי מרמרה", במהלכה נהרגו תשעה בני אדם. לדבריו, "אף אחד לא אוהב להתנצל, אבל הבעתי צער בעבר, וגם עכשיו אני מביע צער בשמי ובשם מדינת ישראל על אובדן החיים". עם זאת, ברק הדגיש כי דו"ח פאלמר קבע ש"הסגר שהטילה ישראל על עזה תואם את החוק הבינלאומי"ומותר גם להשתמש בכוח כדי לאכוף את הסגר".

ארדואן: "לא נאפשר לדרוך על כבודנו"

שר הביטחון אף נדרש לכוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם לצורך הכרה במדינה פלסטינית. "ספטמבר בפתח", אמר ברק, "והפלסטינים בדרך לאו"ם. אני עוד מקווה שאפשר להוריד אותם, בטח על ידי נכונות לדון בסוגיות הליבה. גורלנו בידינו".

באשר למחאה החברתית הבהיר ברק כי הוא אינו "נבהל" מקיצוץ בתקציב ביטחון, "אבל צריך להבין שקיצוץ בביטחון הוא גם בפגיעה בביטחון". הוא הוסיף, כי "ישראל תיאלץ לפתוח את מסגרת התקציב".

דברי ברק ביחס לטורקיה נאמרו יום לאחר שארדואן מתח ביקורת חריפה על ממשלת נתניהו. לדברי ארדואן, "לא אכפת לנו אם זה יעלה לנו 15 מיליון דולר או 150 מיליון דולר– לא ניתן לאף אחד לדרוך על כבודנו". ארדואן אמר כי בכוונת ממשלו להטיל סנקציות נוספות על ישראל, אך סירב לפרט את תוכנן. "כלי טיס בלתי מאוישים שקנינו מישראל, ואשר נשלחו אליה לצורך תחזוקה – מעוכבים אצלה, והיא לא מחזירה אותם אלינו", אמר ארדואן, "ובכך הפרה ישראל באופן בוטה את ההסכמים בינינו בתחום התעשייה הצבאית", אמר ראש הממשלה הטורקי לעיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully