וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נספח צה"ל בטורקיה שב לארץ: "עד שהמצב יירגע"

במערכת הביטחון מבקשים להבהיר שאלוף-משנה משה לוי לא גורש מאנקרה. בכיר לשעבר במטה הכללי: "ישראל היא מדינה קטנה שנבלעת בכלכלה הטורקית. כמו שזה נראה, מדובר במשבר כלכלי"

הנספח הצבאי של צה"ל בטורקיה, אלוף-משנה משה לוי, שב אתמול (שלישי) לישראל, אולם במערכת הביטחון טוענים כי הוא לא גורש במסגרת ההתערערות ביחסים בין שתי המדינות, אלא שב לארץ לצורך התייעצויות. גורם במשרד הביטחון אמר כי "הנספח הצבאי חזר להתייעצויות עד שהמצב יירגע, גם כדי להפיג את המתח בין הצדדים. במקרה קיצוני אין כוונה לשחק לידיים של הטורקים, כדי שיוכלו להשתמש במילים 'גירוש הנספח'".

עוד על המשבר בין ישראל לטורקיה:
יעלון: "יחסים עם טורקיה? הם מתחברים לחיזבאללה"
"טורקיה השאירה את הנספח הצבאי כמחווה לברק"
טורקיה השעתה קשרי המסחר הביטחוני עם ישראל

במערכת הביטחון מייחסים חשיבות רבה להימצאות הנספח הצבאי של צה"ל באנקרה, בין היתר על מנת להראות ששיתוף הפעולה האסטרטגי בתחום המדיני-צבאי מתקיים מאחורי הקלעים. בשיחות סגורות טענו גורמים במערכת הביטחון כי העובדה ששמו של אלוף-משנה לוי לא נכלל ברשימת המגורשים, מעידה על היחס והחשיבות שמעניקים בטורקיה לשר הביטחון, אהוד ברק. גורם נוסף הגדיר זאת כ"מחווה" לשר ברק. למרות האופטימיות שמביעים במערכת הביטחון, גורמים אחרים מעריכים כי ביממה הקרובה ידונו הטורקים שוב בעניינו של לוי, ולא מן הנמנע שיוחלט על גירושו.

בכיר לשעבר במטה הכללי, ניתח בשיחה עם וואלה! חדשות את המצב המדיני-ביטחוני של ישראל עם טורקיה. לדבריו, המהלכים שמבצע בשנה האחרונה ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כלפי עמו וכלפי צמרת הצבא, מעידים על היכולות שלו לנהוג בצורה קיצונית גם כלפי ישראל. הבכיר לשעבר במטכ"ל ציין כי "ישראל היא מדינה קטנה שנבלעת בכלכלה הטורקית. הם לא צריכים אותנו. כמו שזה נראה כרגע, זה בעיקר משבר כלכלי מאחר וברית נאט"ו בה חברה טורקיה מגבילה את צעדיה הצבאיים. יש לחשוש יותר בפן הכלכלי, כי מדובר במעצמה אזורית".

בתוך כך, לוואלה! חדשות נודע כי הנספח הצבאי הטורקי עזב את ישראל והותיר בשגרירות רק את סגניו.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully