וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה השאירה את הנספח הצבאי כמחווה לברק"

אנקרה מיתנה את גירוש הסגל הדיפלומטי של ישראל והחליטה להשאיר את אל"מ משה לוי בשטחה. גורם ביטחוני בכיר: "החזרת הנספח הצבאי כמוה כהידרדרות גם במישור הביטחוני הבסיסי"

במערכת הביטחון קיבלו במורת רוח את ההחלטה הטורקית, לפיה הסגל הדיפלומטי של ישראל באנקרה ישוב לארץ. בתחילה כללה ההחלטה גם את החזרת הנספח הצבאי של צה"ל בטורקיה, אלוף-משנה משה לוי, אולם בעקבות הדרישה להבהרות מצד אגף התכנון של צה"ל שתואמו עם משרד החוץ, התקבלה ההודעה כי הטורקים לא מגרשים את לוי.

עוד על ההידרדרות ביחסי ישראל-טורקיה:

טורקיה מימשה האיום: הסגל הדיפלומטי מגורש לישראל
יהודים בטורקיה: "חוששים לדבר, עוקבים אחרינו"
עשרות ישראלים נחקרו באיסטנבול: "הרגשנו גטו"
גם טורקים טוענים: "הושפלנו בבידוק בנתב"ג"

אלוף-משנה לוי נחת בטורקיה עם בני משפחתו לפני כשבועיים והחל אז את תפקידו. גורם ביטחוני בכיר אמר בהתייחסותו להשארתו של לוי באנקרה כי "הטורקים רוכשים כבוד רב לשר הביטחון אהוד ברק והחזרת הנספח הצבאי כמוה כהידרדרות גם במישור הביטחוני הבסיסי. החזרתו לישראל תהיה הפסד דו-צדדי".

למרות שבסופו של דבר הוחלט להוציא את אלוף-משנה לוי מרשימת המגורשים, במערכת הביטחון עדיין טוענים כי קיימת אי בהירות בנוגע לכיוון שאליו מובילים הטורקים. גורם ביטחוני בכיר ציין כי "אי אפשר לדעת בשלב זה לאן זה הולך. כולם מגששים באפלה, כולל האמריקאים".

הגורם הביטחוני הבכיר הוסיף כי "כמו שזה נראה כרגע, גם הטורקים לא יודעים מה הם רוצים. מה שברור עכשיו יותר מתמיד, שאחרי הפצת המסרים הקיצוניים והפעולות האגרסיביות של הטורקים, יהיה ממש לא קל להחזיר את המצב לקדמותו".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully