וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם טורקים טוענים: "הושפלנו אתמול בבידוק בנתב"ג"

לטענת תיירים טורקים, אנשי הבידוק בנמל התעופה שאלו אותם שאלות אישיות, בדקו שוב ושוב את מזוודותיהם והפשיטו אותם כליל. "חיפשו אם אני מחביא משהו מתחת לעור". בירושלים מעריכים: עיכוב הישראלים באיסטנבול – תגובה לטענות הטורקים

האם עיכוב הישראלים בנמל התעופה אתאטורק באיסטנבול היה תגובה טורקית להתנהגות דומה של שירותי הביטחון הישראלים בנמל התעופה בן גוריון? תיירים טורקים ששהו בישראל טוענים כי בתום ביקורם בישראל, הגיעו אתמול (ראשון) לשדה התעופה הבינלאומי בלוד במטרה להמריא בחזרה לארצם, אז נפלו קורבן לשורת בדיקות ביטחוניות משפילות מצד כוחות הביטחון בשדה, לרבות הפשטתם. להערכת גורמים בירושלים, ניתן בהחלט להעריך שעיכובם של הישראלים באיסטנבול התרחש בעקבות הטענות הטורקיות על האירועים שהתרחשו בנתב"ג.

כיצד על ישראל לטפל במשבר עם טורקיה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד בנושא
עשרות ישראלים נחקרו בנמל התעופה באיסטנבול: "הרגשנו גטו"
"אם טורקיה תפטרל באזור, יהיו לכך השלכות כבדות"
אולמרט במסר לנתניהו: "טורקיה אינה אויבת שלנו"

עיכובים בטיסות אחרי זיהום הדלק בנתב"ג. שי אוקנין
הטורקים טוענים כי נפלו קורבן לשורת השפלות מצד הביטחון בנתב"ג/שי אוקנין

"כשהגענו לשדה, כוחות הביטחון הישראלים החזיקו אותי וכמה מחבריי במשך זמן רב", סיפר אחד מהם לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו". "הם שאלו אותנו שאלות אישיות, ביקשו לדעת את כתובות הדואר האלקטרוני שלנו, מספרי הטלפון הסלולריים שלנו, מצבנו המשפחתי וכמה ילדים יש לנו", הוא המשיך. התייר סיפר עוד כי הבודק הביטחוני בדק את מזוודות חבריו פעמים רבות, ובהמשך הם נלקחו לחדר צדדי, שם הם הופשטו לחלוטין. "הם גם הפשיטו נשים טורקיות", סיפר התייר. עוד מציין התייר, כי רק הנוסעים הטורקים זכו לטיפול המדובר מצד אנשי הבידוק. תייר אחר סיפר כי אנשי הבידוק ביקשו ממנו להסיר את תחתוניו, "בטענה שייתכן ואני מחביא שם חומרי נפץ". בדיווחים אחרים עולות טענות חמורות אחרות. אחד הנוסעים אף טען כי "המשטרה המקומית עיסתה את זרועותיי, כדי לבדוק אם אני מחביא משהו מתחת לעור".

עיכובים בטיסות אחרי זיהום הדלק בנתב"ג. שי אוקנין
לטענת הנוסעים, מזוודותיהם נבדקו מספר רב של פעמים, כך שטיסתם נדחתה/שי אוקנין

אלא שתלאותיהם של הנוסעים הטורקים לא תמו בשלב זה: "במהלך הטיסה לאיסטנבול, המטוס שלנו נאלץ לנחות נחיתת חירום באנטליה, לאחר שאחד הנוסעים חש ברע, בעקבות הטיפול הישראלי", טוען התייר. איופ אנסר אוגור, מדריך הקבוצה, סיפר כי הטורקים זכו לטיפול שונה משאר הנוסעים. "אנשי הביטחון נברו במזוודות שלנו מספר רב של פעמים. בגלל שהבידוק התעכב כל-כך, בשל הבדיקות החוזרות, הטיסה נדחתה. חלק מהנוסעים עלו על המטוס ממש ברגע האחרון".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "אנשי הביטחון בנמל התעופה בן גוריון פועלים על פי צרכי הביטחון, ובהנחיית הגורמים המקצועיים". במשרד החוץ סירבו להגיב לטענות הטורקים.

מוקדם יותר טענה קבוצה של 40 אנשי עסקים ישראלים שטסה היום מישראל לטורקיה, כי כשנחתו בנמל התעופה אתאטורק באיסטנבול הם רוכזו בפינת הטרמינל, דרכוניהם נלקחו והם נחקרו במשך למעלה משעה וחצי. רק לאחר התערבות משרד החוץ הוחזרו להם הדרכונים, הם תושאלו ביחידות ואז הורשו להיכנס למדינה. משרד החוץ באנקרה טוען כי הוא איננו מכיר את הפרטים וכי לא ניתנה הנחייה לעכב נוסעים מישראל.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully