וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים בטורקיה: "חוששים לדבר, עוקבים אחרינו"

ניר יהב

5.9.2011 / 21:00

בקרב יהודי טורקיה התקבלה החלטה לנקוט במדיניות של שתיקה לגבי ההידרדרות ביחסים בין ישראל לטורקיה. "החלטנו שלא כדאי לדבר בתקשורת, כי זה יכול להתפרש בצורה לא טובה"

הקהילה היהודית בטורקיה חוששת להתבטא על המשבר בין טורקיה לישראל, ולכן רוב חבריה קיבלו החלטה שלא להגיב על ההידרדרות ביחסים בין המדינות. גורמים בקהילה היהודית באיסטנבול אישרו לוואלה! חדשות כי רבים מקרב חברי הקהילה מעדיפים לנקוט במדיניות של שתיקה: "בימינו עוקבים אחרי כל מה שאומרים ושומעים הכול. לכן עדיף שלא נגיב על המשבר".

עוד על המשבר ביחסי ישראל טורקיה:

יהודים בטורקיה: "הדיפלומטיה של ישראל לא נכונה"
טורקיה מימשה האיום: הסגל הדיפלומטי מגורש לישראל
דיווח: ארדואן יחתום על הסכם אסטרטגי עם מצרים

"החלטנו שלא כדאי לדבר בתקשורת כי זה יכול להתפרש בצורה לא טובה ולכן עדיף כרגע לשתוק", הוסיפו הגורמים. "הקהילה היהודית החליטה לא להגיב על המתרחש, לא משום שאנחנו חוששים להיפגע על ידי השלטונות הטורקים, אלא כי בשלב הנוכחי עדיף לשתוק". יחד עם זאת, הגורמים הביעו צער על המתיחות המתגברת בין שתי המדינות ואמרו כי חבל שהמצב בין ישראל לטורקיה הידרדר לשפל הנוכחי. "אנו מקווים שהמצב ישתפר", הוסיפו.

מוקדם יותר דווח כי הדרגים הדיפלומטיים הבכירים של ישראל בטורקיה קיבלו היום הודעה ממשרד החוץ באנקרה, לפיה עליהם לעזוב את המדינה ב-48 השעות הקרובות. ביום שישי כבר הודיע דאווט אולו לשגריר הישראלי באנקרה, גבי לוי, כי עליו לעזוב את המדינה עד יום רביעי. במסיבת עיתונאים פירט דאווט אולו את העיצומים שטורקיה תנקוט, לאחר שישראל עמדה בסירובה להתנצל על אירועי המשט שהיה בדרכו לעזה, ובמהלך ההשתלטות עליו נהרגו תשעה אזרחים. "לא נאפשר לנציג ישראלי מדרג גבוה יותר ממזכיר שני לכהן בטורקיה", הצהיר השר.

הפרסומים על אודות גירוש הסגל הדיפלומטי מגיעים על רקע שתי תקריות ביממה האחרונה בשדות התעופה הבינלאומיים באיסטנבול ובלוד. קבוצה של 40 אנשי עסקים שבאה מישראל לטורקיה רוכזה בפינת הטרמינל, דרכוניהם של הישראלים נלקחו והם נחקרו במשך למעלה משעה וחצי. רק לאחר התערבות משרד החוץ הוחזרו להם המסמכים. הם תושאלו ורק אז הורשו להיכנס למדינה.

לפניות לכתב - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully