וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "לא זקוקים לתיווך אמריקאי עם ישראל"

התבטאות נוספת מאנקרה על המשבר עם ישראל: שר החוץ הטורקי התייחס לאפשרות של סיוע אמריקאי בגישור בין שתי המדינות. "אם בת בריתנו לשעבר רוצה לשפר היחסים, היא יודעת מהן דרישותינו"

"טורקיה לא זקוקה לעזרת תיווך מצד ממשלת ארצות הברית במשבר עם ישראל", כך אמר היום (שבת) שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, במסיבת עיתונאים בעיר קוניה, כשנשאל לגבי אפשרות לסיוע אמריקאי לפתרון המשבר ביחסים בין שתי המדינות, שהחל בשנת 2010 עקב אירועי משט המאווי מרמרה.

"אנחנו לא זקוקים לשום תיווך עם ישראל בשום מקרה", הוסיף שר החוץ, על פי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. "אם בת בריתנו לשעבר רוצה ליישב את ההדורים, היא יודעת כיצד לעשות זאת, ומהן דרישותינו".

אתמול הודיע הבית הלבן כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ייפגש עם ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, במהלך כינוסה של העצרת הכללית באו"ם בשבוע הבא בניו-יורק, וידון עימו על הידרדרות היחסים בין ירושלים לאנקרה. על פי ההודעה, אובמה יקרא לארדואן לתקן את היחסים עם ישראל. דאווטאולו ציין היום עוד כי "כנראה שהאמריקאים הם אלה שמבינים בצורה הטובה ביותר את עמדת טורקיה בעניין זה". בנוסף נמסר מהבית הלבן כי אובמה צפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום שני.

המשבר ביחסי ישראל-טורקיה - כותרות אחרונות:
האמריקאים העבירו מסר חריף לארדואן - "תירגע"
ארדואן: "ספינות קרב בים התיכון - בכל רגע"
השמינייה על טורקיה: "ארדואן נובח, לא נושך"
ארדואן בקהיר: "ישראל תשלם על מעשי הטרור שלה"
הצרות של ארדואן: לא רק ישראל

ארצות הברית ניסתה להרגיע

בתוך כך, ארדואן המשיך השבוע בהשמעת מסרים מאיימים כלפי ישראל. "ספינות קרב טורקיות יכולות להגיע למזרח הים התיכון בכל רגע", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים שערך במהלך ביקורו בתוניסיה ביום חמישי, והדגיש - "ישראל לא יכולה לעשות כל העולה על רוחה במי הים התיכון".

בנוסף, בתחילת השבוע, כאשר נשא נאום בפני שרי החוץ של הליגה הערבית במהלך ביקורו קהיר, אמר ארדואן כי טורקיה "לא תסכים לנורמליזציה עם ישראל אם היא לא תמלא אחר הדרישות שלנו. אנו לא מכירים במצור הישראלי על רצועת עזה. אף אחד לא עומד מעל החוק הבינלאומי", ציין עוד ארדואן.

"ישראל תצטרך לשלם על מעשי הטרור שלה. ישראל צריכה להתנהג כמו מדינה אמיתית ולכבד זכויות אדם. עליה להסיר את המצור על עזה, להתנצל בפני טורקיה על אירועי המרמרה ולפצות את משפחות הקורבנות. אם לא - היחסים בין טורקיה לישראל ינותקו", הוסיף אז ארדואן. בתגובה להתבטאויות אלה, ארצות הברית שיגרה ביום חמישי מסר חריף לטורקיה, בו ביקשה מארדואן למתן את צעדיו ו"להירגע". במקביל דווח כי צבא טורקיה קיבל מסרים דומים מנאט"ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully