וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "נשלח סטי"לים לחופי צפון קפריסין"

19.9.2011 / 19:44

ראש ממשלת טורקיה אמר כי כי ארצו תשלח מטוסי קרב וספינות טילים כדי לשמור על האינטרסים הכלכליים שלה באזור צפון קפריסין במהלך חיפושי גז באזור, ייתכן שכבר השבוע

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מנצל בשבועות האחרונים כל הזדמנות כדי להחריף את המתיחות בין אנקרה לירושלים. היום (שני) העלה על המוקד את נושא משאבי הטבע באזור, ואמר שטורקיה תחל בחיפושים אחר מרבצי גז טבעי ונפט מול חופי קפריסין הטורקית.

צפון קפריסין נמצאת תחת כיבוש טורקי מאז 1974, וטורקיה טוענת כי כל גז שיאותר מול חופיה שייך לה. במסגרת החיפושים, אמר ארדואן, ייתכן וטורקיה תיעזר במטוסי קרב, בספינות סיור ובספינות מצוידות בטיל טורפדו, כדי להבטיח את האינטרסים שלה באזור. זאת, בהמשך לאיומים דומים שנשמעו מצד אנקרה בתקופה האחרונה, להציב ספינות קרב בים התיכון כדי ללוות משטי סיוע לרצועת עזה.

מתיחות מול טורקיה - כותרות אחרונות
החזון הטורקי: ”יחד עם מצרים, ננהיג את האזור”
טורקיה: ”לא זקוקים לתיווך אמריקאי עם ישראל”
ארדואן: ספינות קרב בים התיכון - ”בכל רגע”

במסיבת עיתונאים באנקרה טרם צאתו לעצרת האו"ם בניו יורק, אמר ארדואן כי ייתכן שכבר השבוע תנקוט טורקיה בצעדים אלה, כדי לשמור על משאבי הטבע השייכים לה: "תוך זמן קצר, אולי השבוע, תחל העבודה באזור", ציין ראש הממשלה הטורקי. אתמול איים סגנו של ארדואן כי טורקיה תנתק את קשריה עם האיחוד האירופי, במידה וקפריסין - שלטענת אנקרה שוללת ממנה זכויות קידוח באזור - תמונה לנשיאה התורנית של האיחוד.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי קפריסין היוונית החלה בהכנות האחרונות לעריכות קידוחי גז טבעי בים התיכון. הסוכנות ציטטה מקור המקורב לפרויקט, שהבהיר כי קפריסין תמשיך במהלך כמתוכנן. באיחוד האירופי הגיבו למתיחות באזור סביב נושא הגז, ובהודעה רשמית שפרסמה נציבות האיחוד היא הפצירה בטורקיה ובקפריסין "לגלות איפוק" בעימות ההולך ומתחמם בינן סביב הקידוחים באזור. "האיחוד קורא לשני הצדדים לנקוט במירב המאמצים כדי לגבש הסדר מוסכם בנושא", אמרה שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully