וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית תעניק לטורקיה מסוקי קרב חדשים

צבא טורקיה איבד כמה מסוקי קוברה במערכה נגד המחתרת הכורדית, וארה"ב תעניק לו יחידות חדשות כדי להשלים את החוסרים. אתמול דווח שמסוקים ישראלים חגו מעל ספינה טורקית שחיפשה גז

ארצות הברית תעניק לאנקרה שלושה מסוקי קרב כדי להשלים אבדות של חיל האוויר הטורקי במערכה נגד אנשי המחתרת הכורדית. כך עולה מדברים שאמר אתמול (שישי) השגריר האמריקאי באנקרה, פרנסיס ריקרדונה, שצוטט בעיתון המקומי "הורייט". לא ברור אם טורקיה תשלם בעצמה על הציוד והאם יוענקו לה דגמים חדשים או שיימסרו לה מסוקים משומשים מעודפי חיל הנחתים של ארצות הברית.

עוד על המתיחות הצבאית בים התיכון
דיווח: מטוסים ישראלים חגו מעל ספינה טורקית
קפריסין מחפשת נפט בים התיכון, טורקיה זועמת
ארדואן מאיים: ספינות קרב יוצבו באזור "בכל רגע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסוק קוברה מהדגם שנמצא בשימוש בישראל. טורקיה תקבל את הדגם החדש יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסוקים שאיבדה טורקיה מכונים "סופר קוברה", והם גרסה מודרנית ודו-מנועית של הדגם הישן יותר, הנמצא בשימוש חיל האוויר הישראלי. לפי פרסומים רשמיים, לטורקיה יש שתי טייסות של מסוקי קוברה, משני הדגמים. הוא משמש את המדינה בלחימה המתמשכת נגד אנשי המחתרת הכורדית (PKK), הדורשים מטורקיה להכיר בעצמאות בני עמם. בין היתר, המסוק - שבו טייס ומפעיל מערכות - מעניק חיפוי אווירי לפעולות קרקעיות, ובכמה מקרים גם דווח כי מסוקים אלה נשלחו כדי להשמיד מרחוק מטעני נפץ באמצעות שיגור טילים נגד-טנקים ובירי רקטות ותותחים.

ארדואן השיק ספינת קרב חדשה בטקס חגיגי

אתמול דווח בטורקיה שמסוקים ומטוסי קרב ישראלים "ננעלו" באמצעות המכ"ם שלהם על ספינה טורקית שחיפשה גז ליד קפריסין. גם בדובר צה"ל וגם באנקרה הכחישו את הפרסום. הוא מגיע ברקע המתיחות הצבאית בים התיכון, הן מול ישראל והן מול קפריסין, ובזמן שטורקיה מתאמצת להדגיש את המודרניזציה שעובר צבאה? - שממילא מושתת על נשק מערבי, אותו קיבלה מאז הצטרפה לברית נאט"ו. בשבוע שעבר, ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, השתתף בטקס חגיגי להשקת ספינת קרב חדשה, שהוצבה בנמל איסטנבול.

הספינה, שנקראת "הייבליאדה" על שם אחד האיים בים מרמרה, נבנתה בכמה שלבים החל מ-2005, ונטען שהיא מסוגלת לשאת טילים לטווחים שונים ומערכות עצמאיות להגנה אווירית. עיצוב הספינה, שאולי מקנה לה הגנה מסוימת מפני קליטה במכ"ם, שואל מאפיינים מספינות קטנות וזריזות יותר, אך ככל הנראה הדבר לא הופך אותה ל"חמקנית" לחלוטין, חרף כמה טענות בנושא שנועדו לפאר את תעשיית הנשק המקומית. ה"הייבליאדה" היא אחת מ-12 ספינות מסדרה חדשה שאמורה להיכנס לשימוש בצי הטורקי, ולפי דיווח מוקדם בתקשורת הטורקית, אנקרה התכוונה לייצא את הדגמים גם לקנדה ולאוקראינה, ולכמה מדינות באמריקה הלטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully