וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטוסים ישראליים חגו מעל ספינה טורקית בים התיכון"

התקשורת בטורקיה מדווחת כי 2 מטוסי אף-15 ומסוק של חיל האוויר הנמיכו טוס בסמוך לספינה שערכה חיפוש אחר גז ליד קפריסין. המטוסים שבו לישראל לפני הגעת מטוסי אף-16 של טורקיה

כלי טיס ישראליים חגו בסמוך לספינה טורקית שערכה חיפוש אחר גז סמוך לקפריסין, כך דיווחה היום (שישי) התקשורת בטורקיה. על פי דיווח בעיתון הטורקי "וטאן דיילי", מטוסי קרב ומסוק הנמיכו טוס ליד הספינה בניסיון לאיים עליה. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע אינו מוכר להם.

עוד על המשבר עם טורקיה:
חשש במערכת הביטחון: ארגון טורקי מתכנן משט לעזה
ארדואן ב”פנייה לאנושות”: הפלסטינים שם כדי להישאר
יוזמה: התנצלות הדדית של פרס וארדואן תסיים המשבר

לפי הדיווח, שני מטוסי אף-15 שהמריאו מתל אביב טסו בשטחה האווירי של קפריסין הטורקית, התעלמו מאזהרות של גורמים רשמיים, והגיעו קרוב לחופיה של טורקיה, שמיהרה לשלוח לאזור שני מטוסי אף-16, אך עד שאלו הגיעו המטוסים הספיקו לשוב לישראל. בנוסף, דווח כי מסוק ישראלי חג במשך זמן רב מעל הספינה הטורקית "פירי רייס" ביום חמישי, בעת שהפליגה סמוך למאגרי הגז בחופיה הדרומיים של קפריסין.

לאחרונה דווח בתקשורת הקפריסאית כי ישראל הגבירה את נוכחותה הצבאית במזרח הים התיכון החל מיום חמישי בערב. בשבוע שעבר יצא ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נגד "טירוף חיפושי הנפט" של ישראל וקפריסין במזרח הים התיכון. בדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות הטורקית הממלכתית "אנטוליה", אמר ארדואן כי טורקיה תשלח "בהקדם" ספינת חיפוש משלה לאזור בו החלה קפריסין בחיפושי נפט באמצעות החברה האמריקאית "נובל אנרג'י". עוד הוסיף, כי טורקיה שלחה אניות קרב לאזור, בניסיון להפעיל לחץ על קפריסין לחדול מחיפושי הנפט.

ארדואן טען כי חיפושי הנפט של קפריסין "חותרים תחת זכויותיהם" של תושבי קפריסין הטורקים ו"מחבלים" במאמצים לאחד מחדש את האי. טורקיה הבהירה זה מכבר שהיא אינה מכירה בהסכם שנחתם ב-2010 בין ישראל לקפריסין, שבו סוכמו אזורי חיפוש הנפט של שתי המדינות. "מה שקורה כעת הוא שיתוף פעולה של ישראל וקפריסין בטירוף של חיפוש נפט", צוטט ארדואן. "אין זו אלא חבלה במשא-ומתן בין צפון קפריסין לדרומה".

על המתיחות בין טורקיה לקפריסין בסוגיית הגז:

נשיא קפריסין מרגיע את טורקיה: נדע להתחלק בגז
בצל המתיחות: קפריסין החלה בתהליך קידוח גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully