וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן העביר עמדות בכתב - נתניהו התעלם"

ניר יהב

26.9.2011 / 14:20

בכיר פלסטיני חשף גילויים חדשים מפגישת יו"ר הרשות הפלסטינית והנשיא האמריקאי בשולי עצרת האו"ם. אבו מאזן אמר לאובמה: "בינתיים האדמה נאכלת על ידי ההתנחלויות"

גילויים חדשים מפגישת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא ארה"ב ברק אובמה בניו יורק: גורם פלסטיני בכיר גילה (שני) לוואלה! חדשות כי במהלך הפגישה סיפר אבו מאזן לאובמה כי כשנפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בביתו בירושלים לפני כשנה, העביר לראש הממשלה מסמכים בכתב, שבהם פרש את עמדותיו כלפי המשא ומתן, אולם עד כה לא קיבל מראש הממשלה שום התייחסות או תגובה למסמכים.

הפלסטינים רוצים מדינה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

בכיר פתח: הישגנו את הרוב הנדרש במועצת הביטחון
אבו מאזן שב לרמאללה: "נישאר על האדמה הזאת"
מצרים תוקפת באו"ם: ישראל מפרה החוק הבינלאומי

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בועידת פסגה בוושינגטון- ספטמבר 2010. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני מוכן לחזור למשא ומתן", ענה אבו מאזן. "אך רק עם הקפאת ההתנחלויות שגם אתה דרשת והעלית, ועל בסיס גבולות 67'". נתניהו ואבו מאזן בפגישתם לפני כשנה/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

הגורם גילה עוד כי מי שביקש לקיים את הפגישה בין השניים היה אובמה ולא אבו מאזן. "האמריקאים ביקשו לקיים פגישה אחד על אחד, כלומר אובמה ואבו מאזן בלבד, אולם הפלסטינים סרבו ודרשו שני נציגים מכל צד. לפיכך אובמה הביא עימו את מזכירת המדינה הילרי קלינטון ואבו מאזן הביא את בכיר פתח ומקורבו ד"ר סאיב עריקאת", אמר. הגורם גילה כי קלינטון בקושי התערבה בשיחה.

לדברי הגורם, במהלך הפגישה אמר אובמה לאבו מאזן כי ייאלץ להשתמש בזכות הווטו אם הפלסטינים יעבירו את הבקשה למועצת הביטחון וביקש ממנו לא להמשיך במהלך ולא לגשת למועצת הביטחון. "אני נחוש בדעתי להמשיך במהלך", השיב אבו מאזן לאובמה. "אני מבקש ממך בשנית לא לעשות זאת", חזר אובמה על בקשתו. "זו החלטה שלי ושל ההנהגה הפלסטינית ולפיכך אין בכוונתי לחזור בי", אמר אבו מאזן.

בשלב זה פנה אובמה לאבו מאזן ושאל אותו מדוע שלא יחדש את המשא ומתן עם נתניהו. "אני מוכן לחזור למשא ומתן", ענה אבו מאזן. "אך רק עם הקפאת ההתנחלויות שגם אתה דרשת והעלית, ועל בסיס גבולות 67'. קצה נפשי במשא ומתן רק לשם המשא ומתן. בינתיים האדמה נאכלת על ידי ההתנחלויות". הגורם סיפר עוד כי אובמה אמר לאבו מאזן כי הקמת מדינה פלסטינית היא אינטרס ישראלי. "אני ממשיך להאמין בזכותכם להקים מדינה פלסטינית", הוסיף.

הגורם הבהיר כי אבו מאזן חזר מרוצה מאוד מעצרת האו"ם בניו יורק. "הוא העביר את העניין הפלסטיני לקדמת הזירה הבינלאומית, הוא הצליח לשדרג את מעמדו לגבהים חסרי תקדים בקרב העם הפלסטיני, הוא אמר 'לא' לאובמה שזה לא דבר קל, הוא לא נכנע ללחצי העולם, הוא מחוזר בלי סוף, ובעיקר הוא שינה את כללי המשחק. זו פעם ראשונה שהפלסטינים יוזמים והישראלים מגיבים", הסביר.

באשר לעמדת הרשות הפלסטינית כלפי הודעת הקוורטט, בה נקראו הצדדים לחדש את המשא ומתן תוך חודש, אמר הגורם: "מתנהלות התייעצויות בהנהגה הפלסטינית. יש עמדות לכאן וכאן. ברור שאי אפשר לחזור למשא ומתן בלי הקפאת ההתנחלויות. אני מעריך שלא יגידו 'לא', אלא יגידו 'כן, אבל'".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully