וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן שב לרמאללה: "נישאר על האדמה הזאת"

ניר יהב

25.9.2011 / 14:46

עם שובו מעצרת האו"ם בניו יורק, אלפי פלסטינים הגיעו לרחבה מול בניין המוקטאעה ברמאללה וקיבלו בחום את פניו של אבו מאזן וביניהם כל ההנהגה הפלסטינית בגדה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שב היום (ראשון) לרמאללה לאחר שהשתתף בעצרת האו"ם בניו יורק. אלפי פלסטינים הגיעו לרחבה מול בניין המוקטאעה ברמאללה וקיבלו את פניו של אבו מאזן, שהגיש למועצת הביטחון בקשה להתקבל כחברה באו"ם. המפגינים נשאו את דגלי פלסטין ואת תמונותיו של אבו מאזן וקראו: "ברוח, בדם, נפדה את פלסטין!".

אבו מאזן חזר לרמאללה אחרי נאומו באו"ם, ספטמבר 2011. רויטרס
אבו מאזן ברמאללה, היום/רויטרס

"הלכתי לאו"ם כשאני נושא עימי את תקוותיכם, שאיפותיכם, הסבל שלכם, חזונכם לעתיד ורצונכם להקים מדינה פלסטינית עצמאית", אמר אבו מאזן בתחילת נאומו בפני הקהל הנרגש. "העולם החופשי קיבל בכבוד רב את מה שסיפרנו לו על ההיסטוריה שלכם והשאיפות שלכם. אמרנו לעולם כי יש כרגע 'אביב ערבי' אך יש גם 'אביב פלסטיני' - שהוא אביב עממי, לוחם בצורה בלתי-אלימה למען השגת מטרותינו".

"אנו מציאותיים", הוסיף. "הדרך הבינלאומית והדיפלומטית שלנו היא ארוכה. עלינו להבין שהולכים להציב בפנינו מכשולים. יש גם מי שלא מקבל את זכותנו ואת הלגיטימציה שלנו. הבהרנו לכולם שאנו רוצים לקבל את זכויותינו בדרכי שלום, בדרכי משא ומתן, אולם בשום מגעים מדיניים לא נסכים להמשך הבנייה בהתנחלויות. העולם כולו ראה שהעם הפלסטיני תרבותי ודורש את זכויותיו. אנו נשארים ונישאר על האדמה הזו".

עוד על בקשת הפלסטינים להכרה באו"ם:
מהנאומים להצעת הקוורטט: סוף שבוע היסטורי באו"ם
אבו מאזן: נאומי השפיע לטובה על דעת מועצת הביטחון
אבו מאזן ביקש הכרה: "על האו"ם להבטיח זכויותינו"
נתניהו באו"ם: "קודם שלום - אחר כך מדינה"

כוחות רבים של משטרה פלסטינית פרושים באזור ומאבטחים את הקהל, בו נמצאים גם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד ומזכ"ל הנשיאות טייב עבד א-רחים.
בנאומו בפני נציגי 193 המדינות החברות באו"ם, לאחר הגשת הבקשה הרשמית למזכ"ל האו"ם באן קי מון, האשים את ירושלים בנקיטת "מדיניות אפרטהייד", וקרא ל"אביב פלסטיני" וזכה לתשואות מהקהל. יום לאחר הנאום אמר אבו מאזן כי הוא סבור שנאומו השפיע לטובה על דעת מועצת הביטחון.

"יש לנו רוב במועצת הביטחון"

מוקדם יותר היום אמר בכיר פתח וחבר המשלחת הפלסטינית לאו"ם, נביל שעת', כי תשע מדינות יצביעו במועצת הביטחון בעד הבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה באו"ם. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר: "רוב המנהיגים של אותן תשע מדינות הבהירו לנו בצורה ברורה שהם יצביעו בעדנו, ביניהם גם ניגריה, הודו וגבון".

"לא נציל את הנשיא ברק אובמה על מנת לאפשר לו לזכות בכהונה שנייה על חשבון הסוגיה הפלסטינית", הבהיר שעת'. "אף אחד לא יכול להכריח אותנו לסגת מהמהלך שלנו כדי לא להביך את אובמה. אובמה מעדיף להיכנע ללחצים של הלובי הציוני, אלא שבקרב מדינות ערב הוא יפסיד הרבה מאוד".

עוד אמר שעת' כי אם ארה"ב תפסיק את העברת הסיוע הכלכלי לרשות הפלסטינית, מדינות ערב יסייעו בצורה ודאית: "לא נתנער מהסוגיה הפלסטינית בעבור חופן דולרים", אמר. בראיון נוסף שהעניק לרדיו "קול פלסטין" הוסיף שעת' והבטיח: "נתערב בכל פעם שנראה שמנסים להכשיל את הבקשה של פלסטין במועצת הביטחון". הוא העריך עוד כי הדיונים במועצת הביטחון יארכו 5-6 ימים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

רמאללה בזמן נאומו של אבו מאזן באו"ם, ספטמבר 2011. AP
סבור שנאומו השפיע לטובה על דעת מועצת הביטחון. המונים צופים בנאומו של אבו מאזן מרמאללה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully