וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פתח: הישגנו את הרוב הנדרש במועצת הביטחון

ניר יהב

25.9.2011 / 14:29

נביל שעת' טוען כי תשע מדינות יצביעו בעד הבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה באו"ם. "לא נציל את אובמה על מנת לאפשר לו לזכות בכהונה שנייה על חשבון הסוגיה הפלסטינית"

בכיר פתח וחבר המשלחת הפלסטינית לאו"ם, נביל שעת', אמר הבוקר (ראשון) כי תשע מדינות יצביעו במועצת הביטחון בעד הבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה באו"ם. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר: "רוב המנהיגים של אותן תשע מדינות הבהירו לנו בצורה ברורה שהם יצביעו בעדנו, ביניהם גם ניגריה, הודו וגבון".

הפלסטינים רוצים מדינה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

פרשנות: החלטת הרביעייה הבינלאומית היא הזדמנות
ליברמן: לאמץ את הצעת הקוורטט ולחדש המשא ומתן
מהנאומים להצעת הקוורטט: סוף שבוע היסטורי באו"ם

נביל שעת' , בכיר ברשות הפלסטינית. Bertil Ericson, AP
"אף אחד לא יכול להכריח אותנו לסגת מהמהלך שלנו כדי לא להביך את אובמה". שעת'/AP, Bertil Ericson

"לא נציל את הנשיא ברק אובמה על מנת לאפשר לו לזכות בכהונה שנייה על חשבון הסוגיה הפלסטינית", הבהיר שעת'. "אף אחד לא יכול להכריח אותנו לסגת מהמהלך שלנו כדי לא להביך את אובמה. אובמה מעדיף להיכנע ללחצים של הלובי הציוני, אלא שבקרב מדינות ערב הוא יפסיד הרבה מאוד".

עוד אמר שעת' כי אם ארה"ב תפסיק את העברת הסיוע הכלכלי לרשות הפלסטינית, מדינות ערב יסייעו בצורה ודאית: "לא נתנער מהסוגיה הפלסטינית בעבור חופן דולרים", אמר. בראיון נוסף שהעניק לרדיו "קול פלסטין" הוסיף שעת' והבטיח: "נתערב בכל פעם שנראה שמנסים להכשיל את הבקשה של פלסטין במועצת הביטחון". הוא העריך עוד כי הדיונים במועצת הביטחון יארכו 5-6 ימים.

בהתייחסו להודעת הקוורטט אמר שעת' כי לא ניתן לקבל שום יוזמה "שאינה כוללת הפסקה של הבנייה בהתנחלויות". הוא הביע, עם זאת, נכונות לבחון ברצינות את ההצעה "אם היא תסתמך על הודעות קודמות של הקוורטט, הכוללות את גבולות 67' וקריאה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות". בנוסף הבהיר כי הרשות הפלסטינית תבחן מחדש את הסחר עם ישראל, "שהייצוא שלה לשטחים הפלסטינים עומד של 2.5 מיליארד דולר בשנה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully