וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: ארה"ב איימה לנתק את היחסים הדיפלומטיים

ניר יהב

19.9.2011 / 18:30

האיומים של ממשל אובמה לא הרשימו את הפלסטינים, שממשיכים מצדם לדבוק ברצונם לבקש מהאו"ם הכרה למדינה. בכיר באש"ף מגלה: האמריקאים איימו להפסיק את הסיוע הכלכלי לרשות

חבר הוועד הפועל של אש"ף, חנא עמירה, גילה היום (שני) מה כללו האיומים האמריקאים על הרשות הפלסטינית על רקע כוונתה של האחרונה לפנות לאו"ם כדי להתקבל כחברה במוסדותיו. בראיון לאתר החדשות הפלסטיני "פאל-פרס" אמר עמירה כי הממשל האמריקאי "איים לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם הרשות הפלסטינית ולהפסיק את הסיוע הכלכלי לרשות".

הפלסטינים דורשים מדינה - כותרות אחרונות:

צרפת: חשש מ"פיצוץ אלים" אם לא יימצא פתרון באו"ם
אבו מאזן: "אחרי הפנייה לאו"ם המצב יהיה קשה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ויו"ר הרשות הפסלטינית אבו מאזן. Charles Dharapak, AP
אובמה ואבו מאזן/AP, Charles Dharapak

"כל האיומים האמריקאים נתקלו בסירוב של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבטל את פנייתו למועצת הביטחון של האו"ם, והוא אף ביקש ממדינות ערב לסייע לרשות הפלסטינית ולגבש תוכנית הצלה ערבית במקרה שארה"ב אכן תפסיק את הסיוע הכלכלי לרשות הפלסטינית", הוסיף עמירה. עוד אמר כי כל ההצעות שהוצגו לרשות בתמורה לחידוש המגעים המדיניים "חסרי ערך".

הבוקר אישר יו"ר הרשות הפלסטינית כי בשבוע האחרון הופעלו עליו לחצים כבדים מאד כדי שיחזור בו מהכוונה לפנות לאו"ם. בשיחה עם הכתבים הפלסטינים שהתלוו למטוס המשלחת הפלסטינית לניו יורק אמר: "הופעל עלי לחץ כבד בשבוע האחרון שאשנה את החלטתי לפנות לאו"ם. לא היו איומים אבל אמרו לי שהדברים יהיו רעים מאד אם אלך לאו"ם. איני מבין למה הם התכוונו בדיוק כשאמרו שהדברים יהיו רעים מאוד".

בנוסף אמר אבו מאזן כי לא צפויה לו פגישה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה: "לא ביקשנו ולא ביקשו מאיתנו פגישה עם אובמה. לכן אני לא חושב שניפגש. אם אפגש איתו אני אומר לו - אתה הבטחת לנו בשנה שעברה שפלסטין תהיה חברה מלאה באו"ם ושהשנה נחגוג. והנה, הגעתי בגלל ההבטחה ששמענו ממך".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully