וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "אחרי הפנייה לאו"ם המצב יהיה קשה"

ניר יהב

19.9.2011 / 9:37

לקראת הגעתו לניו יורק והשתתפותו בעצרת הכללית, הודה יו"ר הרשות הפלסטינית כי הופעלו עליו לחצים כבדים שישנה את החלטתו ויוותר על הפנייה לקבלת הכרה מדינית מהאו"ם

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אישר היום (שני) כי בשבוע האחרון הופעלו עליו לחצים כבדים מאוד כדי שיחזור בו מהכוונה לפנות לאו"ם. בשיחה עם הכתבים הפלסטינים שהתלוו למטוס המשלחת הפלסטינית לניו יורק אמר כי "הופעל עלי לחץ כבד בשבוע האחרון שאשנה את החלטתי לפנות לאו"ם. לא היו איומים, אבל אמרו לי שהדברים יהיו רעים מאוד אם אלך לאו"ם. איני מבין למה הם התכוונו בדיוק כשאמרו שהדברים יהיו רעים מאוד".

עוד על הפנייה הפלסטינית לאו"ם:
הפלסטינים יבקשו הכרה: "לא קיבלנו הצעה רצינית מהקוורטט"
דיווח: ארה"ב איימה על הרשות בסנקציות אם תפנה לאו"ם
נתניהו: "ניסיון הפלסטינים להתקבל כמדינה באו"ם ייכשל"
בכיר אש"ף בארה"ב: לא נסכים להותיר גושי התנחלויות

אבו מאזן המשיך ואמר כי הבהיר לכל מי שניסה למנוע ממנו לפנות לאו"ם, כי הפלסטינים יסכימו רק להצעות שיבטיחו את הפסקת ההתנחלויות והקמת מדינה בגבולות 67'. "אמרנו לכל המתווכים שכל הצעה שלא תכלול הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' והפסקת ההתנחלויות לא תהיה מקובלת עלינו. כל ההצעות שהוצגו בפנינו לא מביאות לצערנו להקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים", אמר אבו מאזן .

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ויו"ר הרשות הפסלטינית אבו מאזן. Charles Dharapak, AP
"אמרו לי שהדברים יהיו רעים מאוד אם אלך לאו"ם". אבו מאזן ואובמה/AP, Charles Dharapak

בנוסף אמר יו"ר הרשות כי לא צפויה לו פגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. "לא ביקשנו ולא ביקשו מאיתנו פגישה עם אובמה. לכן אני לא חושב שניפגש. אם אפגש איתו, אני אומר לו - אתה הבטחת לנו בשנה שעברה שפלסטין תהיה חברה מלאה באו"ם ושהשנה נחגוג. והנה, הגעתי בגלל ההבטחה ששמענו ממך", אמר.

אבו מאזן אמר כי פגש באחרונה מספר פעמים את שר הביטחון, אהוד ברק, ואת נשיא המדינה, שמעון פרס, "ולא שמעתי מהם כל דבר חדש. אמרתי להם שרוב הישראלים ורוב הפלסטינים רוצים שלום. מדוע ממשלת ישראל מונעת מהם להשיג שלום?".

בתוך כך, מקורות צרפתים המוגדרים מהימנים אמרו הבוקר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, ייפגש מחר בניו יורק עם אבו מאזן ויבהיר לו כי אם הרשות תפנה לעצרת הכללית של האו"ם, צרפת ומספר מדינות נוספות מוכנות לתמוך בהצבעה שתביא לשדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית למדינה משקיפה אך לא חברה, בדומה למעמדה של ותיקן.

המקורות הוסיפו ואמרו כי ברגע שישראל וארצות הברית ראו שחלה התקדמות במגעים בין אירופה לפלסטינים, הם מיהרו לשלוח את השליחים המיוחדים לאזור, דניס רוס ודייוויד הייל, שאיימו והפעילו לחצים כבדים על קתרין אשטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי, כדי שתשנה את עמדתה לפיה אירופה תומכת בפנייה הפלסטינית לעצרת הכללית של האו"ם. "כשהפלסטינים ראו שאירופה מפסיקה לתמוך בפנייה לעצרת הכללית, הם העדיפו לפנות למועצת הביטחון כמוצא מכובד", מסרו.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully