וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ברמאללה: "נדרוש חברות מלאה באו"ם"

ניר יהב

16.9.2011 / 17:59

יו"ר הרשות נושא כעת דברים ברמאללה לרגל כוונת הפלסטינים לבקש מהאו"ם הכרה בעצמאותם ב-20 בספטמבר. לדבריו, בכוונת הרשות לבקש ממועצת הביטחון של האו"ם הכרה כחברה מלאה בארגון

יו"ר הרשות אבו מאזן נואם בשעה זו (שישי) ברמאללה לרגל כוונת הפלסטינים לבקש מהאו"ם הכרה בעצמאותם ב-20 בספטמבר. יו"ר הרשות אמר בפתח נאומו כי הרשות מתכוונת לבקש ממועצת הביטחון של האו"ם הכרה מלאה בה כחברה בארגון. לדבריו, "אנחנו הולכים לאו"ם כדי לדרוש הכרה בפלסטין כחברה מלאה. זו זכותנו הלגיטימית. כולנו מקווים להצליח במהלך הזה על מנת שנהייה חופשיים כמו יתר העמים בעולם ושנוכל להקים מדינה בגבולות 67' שבירתה ירושלים. המשא ומתן עם ישראל הגיע למבוי סתום. ממשלת ישראל מסרבת למלא אחר התחייבויותיה ואחר ההסכמים עליהם חתמה וממשיכה לבנות בהתנחלויות".

ההכרזה הפלסטינית באו"ם - כותרות אחרונות
תכנית הרשות ל-20 בספטמבר: שביתה שתעודד הפגנות
בבית אל לא מודאגים: "ה-20 בחודש - יום רגיל"
החשש בצה"ל: חייל זוטר יבעיר את השטח בגדה
הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: "רוצים הכרה במדינה"
בכיר אש"ף בארה"ב: לא נסכים להותיר גושי התנחלויות
בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"

אבו מאזן המשיך ואמר, כי "126 מדינות הודיעו שהן מכירות בפלסטין, דבר המוכיח כמה סולידריות יש לדרישותינו. יש לנו זכות מלאה להיות חברים באו"ם, אנחנו העם היחיד בעולם תחת כיבוש, אין שום מקום בעולם שטרם הניף דגל עצמאי משלו". אבו מאזן הדגיש, כי "נהייה מדינה דמוקרטית, נתחייב לשלטון חוק, נכבד זכויות אדם, זכויות נשים וחופש ביטוי. לאחר הפנייה לאו"ם אני מקווה שנוכל לשוב למשא ומתן כדי לדון בכל סוגיות הסדר הקבע. אבל אז כבר נהייה מדינה ולא מחבלים. רבים אמרו לנו שאנחנו עושים צעד חד צדדי אבל אני אומר זה צעד שנעשה בשיתוף עם 193 מדינות לכן זה לא חד צדדי".

אבו מאזן הוסיף כי הרשות לא מעוניינת לבודד את ישראל או לעשות לה דה לגיטימציה: "אנחנו רוצים לסיים את הכיבוש. במשך 63 שנה, יום אחד יום, היינו נתונים למעשי טבח. אנחנו הולכים לאו"ם חמושים בקורבנות שהקריבו השהידים שלנו. יש מדינות שלא שמענו עליהן מעולם שתומכות בהקמת מדינה פלסטינית. אנו עומדים בפני משימה קשה והיסטורית, אך ביום שלמחרת ההכרה במדינה הפלסטינית הכיבוש לא ייעלם. מדינתנו תהיה תחת כיבוש. ביום למחרת ההכרה המשא ומתן יהיה בין שתי מדינות: אחת כובשת השנייה נכבשת".

לקול תשואות הקהל, אמר אבו מאזן: "אנחנו הולכים למועצת הביטחון של האו"ם. אתם לא מאמינים לי? כן, אנחנו הולכים למועצת הביטחון. ברגע שאסיים את נאומי בעצרת הכללית, אגיש את הבקשה להכיר במדינה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully