וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש בצה"ל: חייל זוטר יבעיר את השטח בגדה

במערכת הביטחון מודאגים גם מכך שמנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא יוכלו לתת מענה לפעולות "תג מחיר" מצד מתנחלים. הפלסטינים בגדה הקימו סיירת אזרחית שכבר הצליחה לסכל פעולה כזאת

במערכת הביטחון ממשיכים בהיערכות לקראת ההתמודדות מול תרחישים קיצוניים בעקבות כוונת הפלסטינים לבקש מהאו"ם הכרה במדינה. קצינים באוגדת איו"ש מספרים על חשש מתרחיש קיצוני, במסגרתו יחליט חייל זוטר לבצע פרובוקציה ובכך להבעיר את השטח. ברמת השטח של פיקוד מרכז מכונה התרחיש "הרב"ט האסטרטגי". מפקד פיקוד מרכז, אלוף אבי מזרחי, הורה למפקדים בכירים לשהות במהלך הימים הרגישים קרוב למוקדי ההתרחשויות ולעקוב אחרי פעילות החיילים, על מנת למנוע בלבול וטעויות בקבלת החלטות.

הפלסטינים מבקשים מדינה - כותרות אחרונות:

אבו מאזן: "מוכן לחזור למשא ומתן עם ישראל"
הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: "רוצים הכרה במדינה"
נתניהו החליט: "אנאם בעצרת הכללית של האו"ם"

אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי בסיכום שנתי של מחוז ש"י בישוב אפרת, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
הורה למפקדים בכירים לעקוב אחר פעולות החיילים. אלוף מזרחי/נמרוד סונדרס

בתוך כך נודע כי קצינים בכירים בפיקוד מרכז העבירו מסרים לבכירי מערכת הביטחון, שמהם עולה כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא יוכלו לתת מענה הולם לפעולות "תג מחיר" של מתנחלים קיצוניים. המסרים הועברו על רקע אמירות של גורמים בצה"ל, שמאשרים כי פלסטינים בגדה הקימו סיירת אזרחית להתמודדות עם אירועי "תג מחיר".

לפי גורמים בצה"ל, הסיירת הפלסטינית האזרחית הצליחה לסכל ביממה האחרונה ניסיון של מתנחלים קיצוניים לבצע פעולת "תג מחיר". בשיחות שנערכו בימים האחרונים בין בכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים לקצינים בפיקוד מרכז, העבירו הפלסטינים מסר לפיו האזרח הפלסטיני מושפע ביותר מביצוע פעולות "תג מחיר".

קצין בפיקוד מרכז אמר לוואלה! חדשות כי "מבדיקת שנעשו בשבועיים האחרונים עולה כי מה שמפריע לפלסטיני שמתגורר בגדה המערבית הוא הביטחון הכלכלי שמאפיין את הרשות, אבל בעיקר הביטחון האישי. הם חוששים לקום בבוקר ולגלות ששרפו להם מטע, עקרו להם עצי זית או ריססו להם כתובות גרפיטי משפילות על הבית ולכן הצבא ייערך לא מול הפלסטינים, אלא גם באזורים שמועדים לפורענות מצד מתנחלים קיצוניים".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully