וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "מוכן לחזור למשא ומתן עם ישראל"

ניר יהב

16.9.2011 / 0:10

בפגישתו עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, דיוויד היל אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הפנייה לאו"ם אינה באה במקום המשא ומתן אלא נועדה להוציאו מקיפאון

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אמש (חמישי) כי הפנייה הפלסטינית לאו"ם כדי להפוך למדינה החברה באופן מלא במוסדותיו "אינה אמורה לבוא במקום תהליך השלום, אלא להפך: להוציא את תהליך השלום מהמשבר שאליו הוא נקלע בגלל העקשנות הישראלית". במהלך פגישה שקיים ברמאללה עם השליח האמריקאי לאזור בנושא תהליך השלום, דיוויד היל, הבהיר אבו מאזן כי הוא מעוניין לחדש את המשא ומתן "אם ישראל תמלא אחר התחייבויותיה, תסכים לעקרון שתי המדינות ותפסיק את הבנייה בהתנחלויות".

עוד באותו נושא:

הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: "רוצים הכרה במדינה"
בכיר אש"ף בארה"ב: לא נסכים להותיר גושי התנחלויות
בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"

בתוך כך חמאס תקף את הכוונה הפלסטינית לפנות לאו"ם. דובר הארגון, סאמי אבו זוהרי, אמר כי הפלסטינים לא ירוויחו מצעד זה דבר "מלבד דגל פלסטיני המתנופף מעל בניין האו"ם". בדברים שנשא בכנס במשרד האסירים הפלסטיני בעזה אמר עוד: "אפילו אם האו"ם יכיר במדינה הפלסטינית, צעד זה לא יכול לכפות על ישראל לסגת מהאדמות הפלסטיניות".

"ארגון פתח הולך לאו"ם בנפרד מאיתנו והוא נושא באחריות אל מול עמנו", עקץ אבו זוהרי את ארגונו של אבו מאזן. עוד הבהיר כי כל הכרזה שתפגע בזכויות ובעקרונות של העם הפלסטניי "לא תחייב אף אחד והיא תהיה בלתי מקובלת עלינו". לדבריו, הפנייה לאו"ם לצורך הכרזה על מדינה תטמון בחובה סכנות רבות: "הפליטים יהפכו לאנשים ללא זכות לשוב לארץ שמהם היגרו. בנוסף, לישראל תהיה זכות להגיב בכוח לכל 'התנגדות'. העולם אף יעמוד לצדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully