וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הרשות ל-20 בספטמבר: שביתה שתעודד הפגנות

מסמך שהוגש ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והגיע לידי מערכת הביטחון מראה כי הרשות תנסה להוציא את ההמונים לרחובות על ידי השבתת המוסדות הממשלתיים והחברתיים

אם עד כה לא היה ברור האם פניית הפלסטינים לאו"ם בבקשה להכרה בעצמאותם תעבור בשקט או לא, הרי שכעת ברור שגם אם לא תהיה נכונות מצד הפלסטינים, יש כבר מי שיוציא אותם לרחובות: לידי מערכת הביטחון בישראל הגיע לאחרונה מסמך פלסטיני פנימי שיועד ליו"ר הרשות אבו מאזן, לאחר שנכתב בהזמנתו על ידי מספר אנליסטים. המסמך כולל ניתוח של מטרות הרשות הפלסטינית לקראת העצרת באו"ם ב-20 בספטמבר ומספר ערוצי פעולה אפשריים. אחד הערוצים שמדאיג את מערכת הביטחון הוא שכדי לעורר את הרחוב הפלסטיני הרדום, תשבית הרשות את משרדי הממשלה, בתי הספר ומוסדות חברתיים. כך תנסה הרשות להוציא את האוכלוסיה הפלסטינית לרחוב ולקיים תהלוכות שקטות.

לקראת הכרזת המדינה הפלסטינית - כותרות אחרונות
החשש בצה"ל: חייל זוטר יבעיר את השטח בגדה
הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: "רוצים הכרה במדינה"
בבית אל לא מודאגים: "ה-20 בחודש - יום רגיל"

במערכת הביטחון ממשיכים בינתיים בהיערכות לקראת ההתמודדות מול תרחישים קיצוניים שעלולים לקרות ביום זה. קצינים באוגדת יהודה ושומרון סיפרו על חשש מתרחיש קיצוני, במסגרתו יחליט חייל זוטר לבצע פרובוקציה ובכך להבעיר את השטח. ברמת השטח של פיקוד מרכז מכונה התרחיש "הרב"ט האסטרטגי". מפקד פיקוד מרכז, אלוף אבי מזרחי, הורה למפקדים בכירים לשהות במהלך הימים הרגישים קרוב למוקדי ההתרחשויות ולעקוב אחרי פעילות החיילים, על מנת למנוע בלבול וטעויות בקבלת החלטות.

בתוך כך, נודע כי קצינים בכירים בפיקוד מרכז העבירו מסרים לבכירי מערכת הביטחון, שמהם עולה כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא יוכלו לתת מענה הולם לפעולות "תג מחיר" של מתנחלים קיצוניים. המסרים הועברו על רקע אמירות של גורמים בצה"ל, שמאשרים כי פלסטינים בגדה הקימו סיירת אזרחית להתמודדות עם אירועי "תג מחיר".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully