וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נפגשתי באחרונה מספר פעמים עם אהוד ברק

ניר יהב, רמאללה

5.9.2011 / 15:40

לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, במהלך החודשים האחרונים הוא נפגש מספר פעמים עם שר הביטחון. הפגישה האחרונה התקיימה לפני פחות משבועיים בירדן. אבו מאזן הבטיח כי למרות הקיפאון המדיני, שיתוף הפעולה הביטחוני יימשך

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גילה היום (שני) כי נפגש לאחרונה עם שר הביטחון, אהוד ברק, מספר פעמים. אבו מאזן חשף את דבר הפגישות בראיון שהעניק לכלי תקשורת ישראלים לאחר פגישה עם אנשי רוח ישראלים, אך סירב לפרט על מה שוחחו השניים. "הפגישה האחרונה ביני לבין ברק התקיימה ב-24 באוגוסט בעמאן, בירת ירדן. דיברנו על סוגיות שונות". כשנשאל על מה שוחחו, אמר אבו מאזן: "זכותי לספר וזכותי גם לשתוק".

"בנוסף לפגישותיי עם ברק, נפגשתי גם עם נשיא המדינה שמעון פרס, בלונדון, בעמאן וברומא. הייתה אמורה להיות פגישה נוספת בסוף יולי, אבל פרס ביטל אותה. למה? תשאלו אותו", סיפר אבו מאזן, והבטיח כי למרות הקיפאון המדיני, שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל יימשך. "אני מבטיח לכם שיתוף פעולה ביטחוני בכל רגע ובכל דקה, כדי לשמור על המצב רגוע וכדי למנוע פעולות טרור מכל מקום. אנחנו נמשיך בשיתוף הפעולה, וכל עוד אני בתפקיד יהיה ביטחון, משום שביטחון חשוב לחיינו".

עוד באותו נושא:
פרס: צריך למצוא דרך לחדש המשא ומתן עם הפלסטינים
אנשי רוח לאבו מאזן: "תומכים בהכרה בפלסטין"
ישראל הרסה השלום, על ארה"ב להימנע מווטו באו"ם"
דיווח: נתניהו סיכל פגישה בין פרס לאבו מאזן

"מקווים לחגוג עצמאות פלסטינית בכיכר רבין"

באשר לכוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם לקבלת הכרה החודש, אמר אבו מאזן כי "החלטנו ללכת לאו"ם כי אין משא ומתן. העדיפות הראשונה שלנו היא משא ומתן. ניסינו המון פעמים לחדשו אך נכשלנו. הפעולה לאו"ם היא לא פעולה חד צדדית. אנחנו העם היחיד ללא עצמאות. אנחנו רוצים שלום במשא ומתן ומעוניינים לשוב בכל רגע למגעים מדיניים. אין לנו שום כוונה לבודד את ישראל או לעשות לה דה-לגיטימציה כמו שהיא טוענת". לשאלת וואלה! חדשות אם ארצות הברית מתכוונת להטיל סנקציות על הרשות במקרה של פנייה לאו"ם, אמר אבו מאזן כי "הם מדברים על סנקציות אבל אני לא יודע אם הם באמת יטילו. הם חייבים לחשוב ארוכות לפני שיטילו סנקציות".

מטרת הפגישה של אנשי הרוח הישראלים עם אבו מאזן הייתה להביע תמיכה בהכרה במדינה פלסטינית ולקרוא לארה"ב ואירופה לתמוך בפנייה הפלסטינית לאו"ם. בין חברי המשלחת היו, בין היתר, ח"כ לשעבר יעל דיין, הסופר ספי רכלבסקי, הסופר יורם קניוק, פרופ' יהודה באואר, האמן דני קרוון ואנשי אקדמיה נוספים.

חברת הכנסת לשעבר וחברת מועצת העיר תל אביב, יעל דיין, אמרה במהלך הפגישה כי "אני לא מאמינה שאחרי כל כך הרבה שנים אנחנו עדיין מדברים על הנושאים אלה. בזבזנו כל כך הרבה שנים. ישראל היא לא פרטנר לשלום כרגע, ולכן אני סומכת עליכם. אנחנו מברכים של הצד שלכם ומקווים שנוכל לחגוג בכיכר רבין את ההכרזה על מדינה פלסטינית. לא יהיה צדק חברתי עד שהשלום יושג".

נתניהו: "מוכן להגיע לרמאללה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי היה מעוניין לנהל משא ומתן ישיר עם הפלסטינים, ואף היה מוכן להגיע לרמאללה על מנת להיפגש עם אבו מאזן. "השלום היחיד שיושג זה דרך שיחות ישירות בלי תנאים מוקדמים. אי אפשר לכפות שלום מבחוץ. אני מוכן לשיחות האלה באופן מיידי, וגם בשנתיים וחצי האחרונות הייתי מוכן להן. לצערי בזמן הזה הפלסטיניים עשו הכל כדי להתחמק. זו טעות מצידם כי הם זקוקים לשלום לא פחות מאיתנו", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף ואמר כי "הפלסטינים לא רק התחמקו משיחות, הם ניסו לעשות מעקף וללכת לאו"ם. זה לא יקדם את השלום. לכן קראתי לנשיא עבאס לשיחות ישירות מיד בלי תנאים. אני מזמין אותו לכאן, אני יכול ללכת לרמאללה, או ששנינו יכולים ללכת לבריסל. זו הדרך היחידה להבטיח שלום. זה לא יהיה קל אבל זה עדיף על המשוכות באו"ם שיובילו למבוי סתום". בלשכת ברק סירבו להתייחס לפרטים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully