וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: צריך למצוא דרך לחדש המשא ומתן עם הפלסטינים

פנחס וולף

5.9.2011 / 13:35

בכנס "המזרח התיכון לאן?" שאירגן המשרד לפיתוח אזורי אמר הנשיא כי אינו רואה סיכוי להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים בטווח הקצר. "יש לבצע את המשא ומתן בדלתיים סגורות"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא המדינה, שמעון פרס, סקפטי בנוגע לסיכויים לחתום על הסכם מדיני עם הפלסטינים: במהלך כנס של המשרד לפיתוח אזורי בראשות המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, שנערך תחת הכותרת "המזרח התיכון לאן?", אמר פרס כי "אינני מאמין שבטווח הקצר נוכל לעשות שלום עם הפלסטינים ולתת מענה לכל תביעותיהם, אך מה שצריך וניתן לעשות הוא לגבש חבילה שתאפשר לצדדים לפתוח במשא ומתן. יש לבצע את המשא ומתן בדלתיים סגורות, כיוון שבפומביות לא נצליח".

"ישראל אינה יכולה להיכנס למשא ומתן עם אף אחד אלא עם הפלסטינים, וזהו חלון ההזדמנויות היחידי שפתוח", הוסיף פרס לפרוש את משנתו. "עלינו להראות מתינות והבנה עם הפלסטינים, גם לאור היכרותנו עם הבעיות הפנימיות שלהם - הפילוג בין החמאס שדוגל באלימות לבין הפתח המתנגד לה. יש לתת לצעירים מענה טוב יותר, כדי שיבנו מזרח תיכון טוב יותר. הגבולות כיום לא יכולים לעצור דבר – לא טילים, לא זיהום אוויר ולא מחירים. רק שיתוף פעולה ויחסים יכולים לסייע לנו. כולנו נעים על סיפונה של אותה אוניה, ועד שהאוניה תעלה על מסלולה אנחנו צריכים לשתף פעולה על מנת שספינתנו תוכל להפליג לחוף מבטחים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, עם הנשיא פרס ועם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בכנס היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא התייחס גם להכרה החד צדדית של האו"ם שצפויה להיות בתחילת אוקטובר. לדבריו, "הצהרנו כבר שאנו בעד הקמת מדינה פלסטינית. איננו רוצים לשלוט בעם אחר, לא נולדנו שליטים, מספיק קשה לשלוט בעצמנו ולא נרצה לשלוט בעם נוסף. יש לכך הסכמה מקיר לקיר". עם זאת, הוא מתח ביקורת על כך שההכרזה תהיה חד צדדית: "לישראל אין למעשה סיכוי בזירת האו"ם: יש שלושה גושים אשר יוצרים רוב ומאוחדים בהתנגדותם לישראל: הליגה הערבית, ההמדינות המוסלמיות והמדינות הלא מזוהות. כל עוד האו"ם אינו מצליח למנוע ממדינה חברה באו"ם, להטיל איום ולהפיץ שנאה, כמו אירן – מדובר בהצהרה בלבד".

לקריאה נוספת
”ארה”ב מנסה לחדש המשא ומתן כדי להימנע מספטמבר”
אנשי רוח לאבו מאזן: ”תומכים בהכרה בפלסטין”


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully