וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח לאבו מאזן: "תומכים בהכרה בפלסטין"

ניר יהב

5.9.2011 / 8:29

קבוצה של כ-20 אינטלקטואלים ישראלים תיפגש עם יו"ר הרשות על מנת להביע את תמיכתם בפנייה הפלסטינית לאו"ם. בין חברי הקבוצה: יורם קניוק, ספי רכלבסקי ודני קרוון. "זה חלום שמתגשם"

קבוצה של 20 אינטלקטואלים, סופרים וחתני פרס ישראל ייפגשו בצהריים (שני) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על מנת לומר לו כי הם תומכים בפנייה הפלסטינית לאו"ם ובהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67'. בפגישה, שתיערך בבניין המוקאטעה ברמאללה, ישתתפו בין היתר הסופר יורם קניוק, פרופ' יהודה באואר, האמן דני קרוון, המעצב דוד טרטקובר, פרופ' אליה לייבוביץ', הסופר ספי רכלבסקי, פרופ' גבי סלומון, פרופ' איתמר פרוקצ'ה ועוד.

"נביע בפני אבו מאזן תמיכה מוסרית ונלהבת בפנייה לאו"ם ובהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'", אמר לוואלה! חדשות ספי רכלבסקי, אחד מחברי הקבוצה. "אנו רואים בהחלטת האו"ם סיבה לחגוג ברחובות כי זה ניצחון של הציונות. זה היה החלום עד ה-3 ביוני 67' של רוב הישראלים ואין סיבה שלא נשמח. כל אדם צריך לברך על ההחלטה הפלסטינית ובמקום לחגוג אנו רואים מחזה עוועים של ממשלה שמסכנת את עצם קיומנו על דבר שהוא נהדר".

עוד על ההכרזה החד צדדית הצפויה באו"ם
יהושוע סובול יוזם: אנשי רוח יתמכו בהכרזה על פלסטין
אבו מאזן לחברי קונגרס: רוצים פלסטין נקייה מהתנחלויות
ברשות מבטיחים: "נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר"

"למה אנחנו נלחמים במה שחלמנו עליו?"

הוא הוסיף, כי "לכל עם יש זכות להכריז על עצמאות. זה הישג עצום. חלום הדורות מתגשם אל מול עינינו. אנחנו חושבים שמדינה פלסטינית בגבולות 67' היא אינטרס ישראלי. מה שחשוב לנו בעיקר היא העמדה המוסרית שברצוננו להביע. עם כמונו, שלא נתנו לו הגדרה עצמית, על אחת כמה וכמה צריך לשמוח על כך שעם אחר יוצא לעצמאות".

רכלבסקי הדגיש כי כל חברי הקבוצה תומכים ומזדהים עם החלום הציוני ורואים בהקמת מדינה פלסטינית דבר שאינו פוגע בציונות. "הרי על זה חלמנו. למה אנחנו נלחמים במה שחלמנו עליו? הקבוצה שלנו גם קוראת לכל אומות העולם להכיר במדינה פלסטינית, ובראשן ישראל. אנו מפצירים באובמה וביתר מנהיגי העולם לא להקשיב לישראל ובמקום זאת לתמוך בשמחה ובששון במדינה הפלסטינית".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, מהלך דומה יזם לפני כשבוע גם המחזאי והבמאי יהושוע סובול שניסח עם הבמאי והמשורר הפלסטיני מוחמד עלי טהה קול קורא לתמיכה ביוזמה הפלסטינית להכרה במדינה עצמאית בגבולות 1967, במטרה להחתים עליו אישים ישראלים ערבים ויהודים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully