וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לחברי קונגרס: רוצים פלסטין נקייה מהתנחלויות

בפגישה עם מחוקקים אמריקאים הדגיש יו"ר הרשות הפלסטינית כי "אנחנו רוצים לכונן מדינה פלסטינית דרך מו"מ". לדבריו, מטרת הפנייה לאו"ם בספטמבר אינה לערער על הלגיטימיות של ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אירח אמש (חמישי) ברמאללה משלחת של נציגים מהקונגרס האמריקאי, בפניהם הדגיש כי הוא מעוניין "במדינה פלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה, שבירתה ירושלים, נקייה מהתנחלויות". המשלחת, בראשה עומד הסנאטור סטני הויר, נמצאת בביקור רשמי בישראל וברשות הפלסטינית.

הכרזה על מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
הפלסטינים על הבנייה בי-ם: נתניהו הורס השלום
ברק: סנקציות נגד הרשות עלולות להביא לקריסתה
ברשות מבטיחים: ”נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר”

אבו מאזן הציג בפני המחוקקים האמריקאים את עיקרי המדיניות הפלסטינית ואת המתווה שהרשות מוכנה לו ליישוב הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כלומר הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים. לדבריו, "ביטחונה של המדינה הפלסטינית שתקום יהיה באחריות צד שלישי – כוח נאט"ו בפיקוד ארצות הברית". יו"ר הרשות הפלסטינית הדגיש, כי "הבחירה הראשונה, השנייה והשלישית של הפלסטינים" היא לכונן את המדינה הפלסטינית באמצעות משא ומתן.

אבו מאזן הוסיף כי הפנייה לאו"ם בספטמבר בדרישה להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית אינה סותרת את תהליך השלום. לדבריו, מטרת הפנייה אינה לבודד את ישראל או לערער את הלגיטימיות שלה, אלא קידום של פתרון שתי המדינות.

יועצו המדיני של אבו מאזן, נימר חמד, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" בסיום הפגישה כי "המשלחת העלתה מספר שאלות באשר למדינה היהודית, הפליטים הפלסטינים ויחסי פתח-חמאס, ואבו מאזן התייחס לשאלותיהם בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully