וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים על הבנייה בי-ם: נתניהו הורס השלום

ניר יהב

11.8.2011 / 16:44

בעקבות האישור הסופי לבניית 4,300 דירות מעבר לקו הירוק, אמר נביל אבו רודיינה כי "ישראל מנסה ליצור מציאות בשטח לפני ההכרה בספטמבר". גם צרפת גינתה: "כל ההתנחלויות לא חוקיות"

ברשות הפלסטינית זועמים על החלטת שר הפנים, אלי ישי, לאשר סופית את בנייתן של 4,300 יחידות דיור חדשות מעבר לקו הירוק בירושלים, 1,600 מהן בשכונת רמת שלמה, והיתר בפסגת זאב ובגבעת המטוס. "אנו מגנים בתוקף את ההחלטה הישראלית החדשה", אמר בצהריים (חמישי) הממונה על המו"מ ברשות, סאיב עריקאת. "ממשלת נתניהו הורסת את תהליך השלום ואת פתרון שתי המדינות בכל אמצעי העומד לרשותה, ובעיקר בבנייה בהתנחלויות". הוא הוסיף גם פנייה לממשל האמריקאי, לו קרא "לבחון מחדש את עמדתו נגד פניינתנו לאו"ם כדי לקבל הכרה במדינת פלסטין".

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר כי ההחלטה החדשה על הבניה מבטאת "ניסיון ישראלי ליצור מציאות חדשה בשטח לפני הכרת האו"ם בפלסטין בחודש ספטמבר הקרוב". אבו רודיינה קרא לאיחוד האירופי ולארה"ב ללחוץ על ממשלת ישראל להפסיק את הצעדים "החד-צדדיים", כלשונו.

מבין מדינות העולם, בלט היום הגינוי שפרסמה צרפת להחלטת הבנייה. "אנו מגנים את האישור הסופי של משרד הפנים הישראלי ל-1,600 דירות ברמת שלמה", נמסר בהודעה רשמית של משרד החוץ הצרפתי, בה הודגש כי צרפת גינתה עוד את ההודעה הראשונית על אישור הבנייה, במרץ 2010. "ההתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים הן בלתי חוקיות על פי החוק הבינלאומי, יהיו הסיבות אשר יהיו", הודגש בהודעה, "אפילו אם הן מיועדות לענות על צרכים כלכליים-חברתיים. זהו מכשול נוסף בפני תהליך השלום, שצריך להסתיים כשירושלים היא בירתן של שתי מדינות, ישראל ופלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully