וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי אישר 4,300 דירות בירושלים, מעבר לקו הירוק

מוטי לוי

11.8.2011 / 1:24

מענה למחאת הדיור - כך מסבירים מקורביו של שר הפנים את החלטתו לאשר סופית בנייה ברמת שלמה, בפסגת זאב ובגבעת המטוס. נתניהו אישר, ואהוד ברק ניסה לשכנע את הרב עובדיה יוסף להתנגד

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, אישר סופית להקים 4,300 יחידות דיור בירושלים בשכונות שנמצאות מעבר לקו הירוק. הפרטים המלאים יתפרסמו מחר בעיתון "בקהילה". לדברי מקורביו של השר, ששוחחו עם וואלה חדשות! ואישרו את הפרסום, ישי רואה את הבנייה בשכונות אלה כפתרון חלקי למחאת הדיור שמסעירה את אזרחי ישראל זה כמעט חודש.

ישי חתם סופית על האישור של תכניות הבנייה אמש (רביעי) ותיאם זאת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בין השכונות שבהן יוקמו הדירות החדשות נמצאת רמת שלמה, שבה אושרה בנייתן של 1,600 יחידות דיור חדשות. תכנית הבנייה בשכונה הוקפאה לפני כשנה וחצי לאחר ביקורו בישראל של סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. וושינגטון מתחה ביקורת נוקבת על ישראל, שקידמה את התכנית דווקא בזמן שסגן הנשיא ניסה להניע מחדש את שיחות המשא ומתן עם הפלסטינים.

האם בנייה מעבר לקו הירוק תפתור את מצוקת הדיור? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד כותרות על הבנייה בירושלים
ישי בראיון: "דין רמת שלמה כדין רחביה"
גם במאי נתניהו נמנע מלעצור את התכנית
ראש הממשלה קבע: "משבר ביידן" חלף

אתר בנייה ברמת שלמה. רויטרס
מקורביו של שר הפנים סיפרו כי הוא רואה בבנייה בשטחים כפתרון למחאת הדיור/רויטרס

פרטי התכנית אמורים להתפרסם הבוקר, בשבועון החרדי "בקהילה", במאמר מאת הפרשן הפוליטי יעקב רבלין. לפי הדיווח, אותו אישרו לוואלה! חדשות מקורביו של שר הפנים ישי, השכונות הנוספות שבהן אושרה בנייה הן גבעת המטוס בדרום ירושלים - בה אושרו הקמתן של 2,000 יחידות דיור - ופסגת זאב שבצפון העיר, בה אושרו 700 יחידות דיור נוספות.

מקורבי השר: "זה המענה של ישי למחאת הדיור"

ראש הממשלה נתניהו עודכן על ידי שר הפנים לקראת המהלך הצפוי, בפגישה שהתקיימה בין השניים ביום שלישי בצהריים, ונתן את הסכמתו לחתימה הסופית. בסביבתו של השר ישי הסבירו כי למרות שהתוכניות הוקפאו בזמנו על ידי ראש הממשלה, בעקבות המבוכה שנגרמה לאחר המשבר עם ארצות הברית, הרי שכעת אין כל מניעה לאשרן סופית. על כן, הסבירו, ישי קידם לאחרונה באופן אישי את המהלך.

עוד הוסיפו מקורבי השר כי המהלך זורז על יד ישי, כמענה למחאת הדיור שמסעירה בימים אלה את המדינה, ומתוך רצון למתן את עליית המחירים בבירה. בתגובה, מסר ישי לוואלה! חדשות: "אנחנו ממשיכים לבנות בירושלים, כמו בכל חלקי הארץ".

יצוין כי אתמול בבוקר, ביקר שר הביטחון אהוד ברק במעונו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. ישי התלווה אליו. גורמים בש"ס מעריכים כי ברק, שמצדד בהקפאת הבנייה בשכונות הנמצאות בירושלים מעבר לקו הירוק, ניסה לשכנע את הרב יוסף לעכב את התכנית שמקדם שר הפנים, ואף לבטל אותן. מאמציו, ככל הנראה, לא נשאו פרי.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully