וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות מבטיחים: "נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר"

ניר יהב

6.8.2011 / 10:24

דובר מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בגדה המערבית אמר כי להערכתו לא צפויה אלימות לקראת הפנייה של הרשות לאו"ם. לדבריו, ישראל בודה דיווחים על הפגנות מתוכננות של פלסטינים

"מנגנוני הביטחון הפלסטיניים יימנעו כל גילוי של אלימות בספטמבר", כך אמר הבוקר (שבת) דובר מנגנוני הביטחון בגדה המערבית, הגנרל עדנאן דמירי, לקראת פניית הרשות לאו"ם בדרישה להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. בראיון לעיתון "א-שרק אל-אוסט" אמר דמירי כי "העמדה שלנו ברורה – למרות שאין בידינו הערכות לגבי אלימות צפויה, נמנע כל צעד שכזה, אם יתרחש".

המו"מ בין ישראל לרשות - כותרות אחרונות:
”הרשות תפנה לאו”ם גם אם יחודש המו”מ עם ישראל”
דיווח: נתניהו סיכל פגישה בין פרס לאבו מאזן
הרשות הפלסטינית תנסה להפוך ל”מדינה שלא מן המניין”

דמירי האשים את ישראל בבדיית הדיווחים אודות הפגנות מתוכננות מצד הפלסטינים לקראת ספטמבר. "הם ממציאים אלימות כפי שעשו לפני יומיים בקלנדיה, אך להערכתנו, עמנו נוקט בעמדה של שלום לקראת הפנייה להכרה מדינית", אמר.

בתוך כך, אמר ביום חמישי דובר צה"ל, תת-אלוף יואב מרדכי, כי הוא סבור שאין צורך בגיוס מילואים בספטמבר ומעריך כי חודש זה יחלוף ללא אירועים חריגים, כמו גם החודשים שאחריו. עם זאת, לדבריו, בצה"ל ערוכים לכל תרחיש. בתדרוך לנציגים של התקשורת הערבית והפלסטינית שנערך במלון ממילא בירושלים, אמר מרדכי כי "צה"ל יגן על עצמו, אם ייעשה שימוש באמצעים אלימים בהפגנות".

ביום שלישי התייחס הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ שאול מופז (קדימה), להכרה החד צדדית על מדינה פלסטינית בספטמבר. "צה"ל יידרש לגיוס מילואים כדי להתמודד עם תרחישי ספטמבר", אמר מופז בראיון לגלי צה"ל, "בצבא נערכים לכך וברור שכוחות הסדיר לא יוכלו לעסוק לבדם באירועים הצפויים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully