וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הרסה השלום, על ארה"ב להימנע מווטו באו"ם"

ניר יהב

16.7.2011 / 15:37

סאיב עריקאת אמר כי יו”ר הרשות אבו מאזן צפוי לבקש בעצמו הכרה במדינה פלסטינית באו”ם. ”אין שום הסבר לכוונת ארה”ב להטיל וטו על המהלך. בעיקר לאחר שנכשלה בהפעלת לחץ על ישראל”

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר היום (שבת) כי בניגוד לדיווחים בימים האחרונים בכלי התקשורת, לפיהם הליגה הערבית תפנה בשם הרשות הפלסטינית לאו"ם כדי לקבל זכאות להיות חברה במוסדות הארגון הבינלאומי, יו"ר הרשות אבו מאזן צפוי בסופו של דבר להיות זה שיגיש את הפנייה לאו"ם.

"אבו מאזן, העומד בראש הוועד המבצע של אש"ף, יגיש את הפנייה לאו"ם כדי שמעמדו של אש"ף כנציג הלגיטימי והיחיד של העם הפלסטיני לא ייפגע", אמר עריקאת לסוכנות הידיעות 'מען'.

עריקאת מתח ביקורת קשה על כוונתה של ארה"ב לעשות שימוש בזכות הווטו במועצת הביטחון נגד ההחלטה להכיר במדינה פלסטינית עצמאית ולהטיל סנקציות על ההנהגה הפלסטינית. "אין שום הסבר למה שעומד מאחורי הכוונה האמריקאית לעשות שימוש בווטו. אנו קוראים לארה"ב לבחון מחדש את עמדתה. בעיקר לאחר שנכשלה בקידום תהליך השלום ובהפעלת לחץ על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות", אמר.

בנוסף, קרא עריקאת לעולם להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67' ולקבל את הרשות כחברה באו"ם. "החלטנו לנקוט בכל הצעדים הללו לאחר שישראל הרסה את תהליך השלום כשבחרה בהתנחלויות על פני משא ומתן", הוסיף.

בראיון לוואלה! חדשות ביום חמישי, הוסיף עריקאת כי "לא היינו פונים לאו"ם אם המגעים לא היו מושעים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לבנות בהתנחלויות ולסרב לפתרון שתי המדינות, ולכן יש לנו זכות לא להיות כבולים בידיו ונתונים לגורלו".

הפלסטינים בדרך להכרזה באו"ם - כותרות אחרונות:
עריקאת: "ההחלטה נפלה, פונים לאו"ם כדי לקבל הכרה"
רשמית: הרשות תפנה לאו”ם לקבלת הכרה במדינה
אבו מאזן: "מי שלא רוצה שנפנה לאו"ם שייספק חלופה"
ארדואן: ”נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו”ם"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully