וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "לא רוצים שאפנה לאו"ם? תנו חלופה אחרת"

יו"ר הרשות הפלסטינית רמז כי הוא ממתין להצעה מדינית שתסייע לו לסגת מהיוזמה לפנות להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית בספטמבר. למרות התנגדות חמאס הצהיר: "פיאד יהיה רה"מ"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, רומז כי הוא מעוניין לשוב למשא ומתן ולסגת מהיוזמה הפלסטינית לפנייה לאו"ם בספטמבר על מנת להשיג הכרה במדינה פלסטינית בניגוד לעמדת ישראל. בראיון שהעניק לרשת LBC הלבנונית אמר אבו מאזן, כי "המשא ומתן הוא הבסיס, אבל בהיעדר שיחות אין לי ברירה אלא מלבד פנייה חד צדדית לאו"ם. אני ממתין לאופציה אחרת מצד האמריקאים".

אבו מאזן הוסיף: "אם ארה"ב, אירופה וישראל לא רוצים שאפנה לאו"ם, יאמרו לי מה החלופה שלהם. אני לא יכול ללכת למשא ומתן כעיוור ללא ידיעה מה הבסיס לשיחות, שצריכות לכלול עיקרון של נסיגה לקווי 1967 ואת הפסקת הבניה בהתנחלויות".

אבו מאזן התייחס בראיון גם למחלוקת של הפתח עם חמאס, למרות הסכם הפיוס שנחתם בין שני הצדדים. יו"ר הרשות הבהיר כי סלאם פיאד ימשיך לכהונה נוספת כראש הממשלה הפלסטיני, למרות התנגדות חמאס: "ההצעה של חמאס למנות את הניה לראשות הממשלה היא הפתרון האולטימטיבי למצור חדש. בין אם ירצו או לאו - הממשלה תהיה כפופה אליי ישירות. היא שייכת לי ויש לי הזכות לקבוע מי יהיה ראש הממשלה הבא, והוא יהיה סאלם פיאד. אם חמאס יזכה בבחירות - שיבחר מי שירצה. בנתיים אני נושא באחריות לממשלה ולא חאלד משעל".

לדבריו, "פיאד נהנה מאמון ומקשרים מצוינים עם העולם. אני רוצה ממשלה שתדחף אותנו קדימה, תגרוף הישגים ולא תביא אלינו מצור חדש".

עוד בנושא:

מקורות ברשות: "אבו מאזן הסכים לחדש המשא ומתן"
אובמה לפלסטינים: "אל תקימו מדינה בלי משא ומתן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully